Rodger Werkhoven: Merken moeten gaan betalen om met hun logo's zichtbaar te zijn in Generative AI

Marketing Report volgt Rodger Werkhoven, een van de wereldwijd erkende pioniers op gebied van artificial intelligence, al enige tijd.

Afgelopen weekend troffen wij hem tijdens Museum Nacht op het Centraal Station in Amsterdam waar hij betrokken was bij een AI kunstproject.

Tijdens ons video-interview doet hij een aantal interessante uitspraken over portretrecht met betrekking tot door AI gegenereerde beelden en - ook zeer interessant - over het gebruik van logo's van merken in de AI omgeving.

Even kijken!

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Harold Groeneveld en Johan Keurentjes: 2026: het jaar van AI-First waardegedreven groei inlossen

12-12-2025 | 00:00:00
Harold Groeneveld is sinds mei 2025 Managing Director van full service digital e-commerce/marketingbureau De Nieuwe Zaak. De Nieuwe Zaak mede-eigenaar Johan Keurentjes is sinds maart 2025 COO en sinds september 2025 CEO ad interim van United Playgrounds. We spreken het duo over de integratie van De Nieuwe Zaak bij United Playgrounds, AI en hoe zij de toekomst zien

Helft van Nederlandse organisaties mist AI-beleid

11-12-2025 | 10:19:00
Ruim de helft van de Nederlandse werknemers gebruikt AI op het werk zonder dit te melden.

McDonald's trekt AI-kerstcommercial terug

10-12-2025 | 19:54:00
McDonald's heeft de door TBWA\NEBOKO ontwikkelde kerstcommercial It’s the most terrible time of the year teruggetrokken

Ate van der Meer: Bezieling is terug, het kan niet anders

10-12-2025 | 10:01:26
Identiteit, waarde en creativiteit zijn opnieuw leidend in een sector die jarenlang verslaafd was aan performance. Dat is geen nostalgie. Dat is overleven.

Patrick Petersen: MetaAI trekt stekker uit Wii Worlds

09-12-2025 | 11:57:00
Meta heeft dus eindelijk ingezien dat niemand zijn werkdagen wil slijten als lowres-avatar zonder benen in een virtuele vergaderzaal die eruitzag als Wii Sports.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Trainline zet merkstrategie om naar steunpunt voor reizigers

11-12-2025 | 14:06:00
Voor de introductie ontwikkelde W+K Amsterdam een campagne die herkenbare frustraties rond vertragingen centraal zet.

GoSpooky ontwikkelt social kerstserie de Etos Cadeaubus

11-12-2025 | 12:19:51
Etos start deze feestdagen met de Etos Cadeaubus, een vierdelige social kerstserie die te zien is op Instagram en TikTok.

[Vacatures] Springbok zoekt een SEA Consultant

11-12-2025 | 09:54:00
Springbok is per direct op zoek naar een SEA Consultant - Den Bosch

[Vacatures] Springbok zoekt een CRM Consultant

11-12-2025 | 09:29:00
Springbok is per direct op zoek naar een CRM Consultant - Den Bosch

[Vacatures] Serviceplan Group zoekt een Digital Consultant bij Mediaplus

11-12-2025 | 09:02:00
Serviceplan Group Netherlands is per direct op zoek naar een Digital Consultant bij Mediaplus - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.