Nike herinterpreteert Just Do It met Why Do It?

Nike geeft zijn bekende slogan Just Do It door aan een nieuwe generatie met de wereldwijde campagne Why Do It?. De campagne richt zich op jonge atleten die hun weg zoeken in een tijd vol kansen en uitdagingen.

Centraal staat een film waarin bekende Nike-atleten te zien zijn, waaronder Carlos Alcaraz, LeBron James, Caitlin Clark, Saquon Barkley, Rayssa Leal en Qinwen Zheng. De boodschap: grootsheid is geen uitkomst, maar een keuze.

Nicole Graham, EVP & chief marketing officer bij Nike: "Just Do It is meer dan een slogan, het is de geest van sport. Met Why Do It? willen we die vonk opnieuw laten overslaan en een nieuwe generatie uitdagen hun eigen potentieel te vertrouwen en te ontdekken dat grootsheid begint zodra je de eerste stap zet."

Van slogan naar mindset

Sinds de introductie in 1988 groeide Just Do It uit tot meer dan een reclameleus. Van Walt Stack’s hardlooptocht over de Golden Gate Bridge tot campagnes als If You Let Me Play (1995) en Dream Crazy (2018): steeds stond de lijn voor toegankelijkheid, ambitie en doorzettingsvermogen.

Met Why Do It? legt Nike de nadruk op de keuze om te beginnen, juist in een tijd waarin falen en tegenslagen scherper voelbaar zijn.

Wereldwijde oproep

Met de campagne wil Nike zijn oorspronkelijke overtuiging onderstrepen: sport is er voor iedereen. Tegelijkertijd draagt het merk zijn bekendste slogan over aan een nieuwe generatie atleten. De campagne wordt wereldwijd uitgerold via social media, digitale kanalen en televisie.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Brand Manager

20-11-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Brand Manager - Maastricht

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Senior Creator Manager bij SPIL NEWS

20-11-2025 | 08:18:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Senior Creator Manager bij SPIL NEWS - Amsterdam

KVK en N=5 geven twijfels ondernemers hoofdrol

19-11-2025 | 14:27:08
KVK en N=5 lanceren de volgende fase van Houvast voor Ondernemers, waarin twijfels en vragen van ondernemers centraal staan.

[Vacatures] Ever Ready zoekt een Community Marketeer

19-11-2025 | 13:33:07
Ever Ready is per direct op zoek naar een Community Marketeer

DEPT ontwikkelt strategie achter cashloze Wero Thrift Club

19-11-2025 | 09:26:20
In Berlijn vond de eerste Wero Thrift Club plaats, een cashloze thriftmarkt waar alle transacties via Wero verliepen.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.