
Leger des Heils met campagne I care, I share
Onder de noemer I care, I share is het Leger des Heils een campagne gestart om het belang van delen onder de aandacht te brengen.
Harm van Teijlingen, directeur van Leger des Heils Dienstverlening: “Vanuit de missie van het Leger des Heils om er te zijn voor anderen, willen we mensen en organisaties aanmoedigen om zich in te zetten voor een samenleving waarin I care, I share centraal staat.”
De campagne begint bij Leger des Heils ReShare: die organiseert meer dan 100 jaar de inzameling van tweedehands kleding en textiel. Via de ReShare Stores kunnen mensen die moeite hebben om rond te komen, voor een klein bedrag kwalitatief goede kleding aanschaffen. Ook gaat er veel kleding naar noodhulp in diverse landen en wordt er gerecycled om textiel een tweede leven te geven.
Belang recyclen kleding
Ieder jaar gooit een Nederlander gemiddeld zo’n 12 kilo kleding in de vuilnisbak. Een enorme verspilling, gezien de vele mogelijkheden van tweedehands kleding en hergebruik. Met de I Care, I share -campagne wil het Leger des Heils aandacht vragen voor het bredere belang van kleding recyclen. Niet alleen zorgt het zorgvuldig inzamelen van kleding voor meer aanbod in tweedehands winkels, maar zo wordt voorkomen dat productie-afval wordt gegenereerd door hergebruik te stimuleren.
Esther Coppoolse, een van de initiatiefnemers van de campagne en voormalig creative director van Elle Nederland: “Om de enorme afvalberg van textiel tegen te gaan, is het nodig dat kledingproducenten verplicht worden om duurzaam te produceren en alleen nog kwalitatief hoogwaardige kleding maken. Het is even zo belangrijk dat consumenten beter omgaan met hun kleedgedrag. Mijn advies: Ik zou mensen willen adviseren om goed te bedenken wat hun persoonlijke stijl is en niet elke grillige trend na te jagen. Veel mensen hebben een kast vol kleren die ze nooit dragen; kleding die niet bewust gekocht is. Mensen moeten zorgvuldiger kiezen: tweedehands, duurzaam en lokaal geproduceerd. Als je goed voor je kleding zorgt, gaat jouw stijl langer mee en kun je er bovendien later iemand anders blij mee maken.”
Zorgen voor en delen met elkaar
De bedoeling van de campagne is om geleidelijk steeds meer mensen en organisaties te laten aansluiten, zodat een verschil gemaakt kan worden. Met een leger aan mensen – inzetbaar als vrijwilliger, medewerker, ervaringsdeskundige, collectant, donateur, enzovoort – wil het Leger des Heils de uitdaging aangaan.
Harm van Teijlingen: “Zorgen voor en delen met elkaar dient een hoger doel. Dat willen we graag onder de aandacht brengen in de hoop en de verwachting dat het mensen inspireert en activeert.”
Credits
Strategie algemeen: Anke Meulendijks | Creative Direction and styling: Esther Coppoolse (Bird Club) | Executive Producer:Martien Koning (Bird Club) | Artdirector: Tara van Munster | Fotografie: Marie-Louise Hodge | Assistent fotografie: Naomie Laan | Videografie: Paul van Rije | Haar en make-up: Sandra Govers voor Ellis Faas Cosmetics & Kevin Murphy | Assistent Haar en make-up: Candle Triebel | Assistent styling: Demi Hollak
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Kaliber en KLM lanceren Always Aim Higher als werkgeversmerk
Creative Media Network maakt lokale producties voor KFC
DPG Media zet eigen journalisten in campagne ADR-kranten
TBWA\NEBOKO maakt zomercampagne voor McDonald’s
Dave Frauenfelder: KPN kiest voor maatschappelijke impact
Gepubliceerd door: David de Jong