Le Pub Amsterdam (Philips), Dentsu Creative (KPN) en AKQA Amsterdam (DeGiro/UN Women) winnen Gouden Lion

Nederland valt op de vierde Cannes Lions-dag flink in de prijzen. De KPN-campagne Stukje van Mij van Dentsu Creative met zangeres Meau wint een Grand Prix Lion in de subcategorie Corporate Purpose & Social Responsibility in de hoofdcategorie Creative Strategy Winners. Stukje van Mij won donderdag ook in de subcategorie Audience Insight een Zilveren Lion.

De mede door Ambassadors (AMP.Amsterdam), WeFilm en Crabsalad geproduceerde campagne won eerder een Zilveren Lion voor de Use of Original Composition (van de categorie Lions for Music). Ook in de subcategorie Brand Led Education & Awareness in de categorie Health & Wellness. 

Bartho Boer, directeur Merk, Communicatie en CSR: “Het is ongekend wat deze campagne met Meau heeft losgemaakt, van de keukentafel tot de schoolklas. Dat is belangrijk, want aandacht voor dit gevoelige onderwerp is de eerste stap op weg naar een oplossing. We laten als bedrijf zien dat we ons nek uit durven te steken om het internet voor iedereen een beetje beter te maken. Het team achter deze campagne heeft hier de afgelopen jaren met grote toewijding en zorgvuldigheid aan gewerkt. Zij verdienen alle credits.”

Boris Nihom, CEO van Dentsu Creative Amsterdam: “Wow! Dit was voor ons de koningscategorie. En niet alleen omdat de concurrentie moordend is. In ‘creative strategy’ komt voor ons alles samen: het inzicht, het idee en de aanpak achter deze campagne. Het is een enorme eer dat we met het #beterinternet platform niet alleen KPN en de maatschappij hebben kunnen inspireren, maar nu ook de wereldwijde industrie.”



De campagne Pink Chip van DeGiro en UN Women die door AKQA Amsterdam ontwikkeld is, won een Gouden Lion in de categorie Creative Strategy in de subcategorie Data & Analytics.

Grace O'Brien, Creative Director van AKQA Amsterdam: "Wij zijn oprecht blij met de erkenning die Pink Chip deze week heeft  gekregen. Het bevestigt dat het niet alleen een fantastisch idee is, maar een idee is dat echte impact heeft. Voor de eerste keer in de geschiedenis, is er een prijs gegeven omtrent het thema vooroordelen tegen vrouwen. Dit is niet zomaar een campagne; het is een product en ervaring die in de markten voor echte verandering zorgt en de power van vrouwelijke leiders bewijst." 



De Philips-campagne Refurb van Le Pub Amsterdam won een Grand Prix in de categorie Creative business Transformation Winners, subcategorie Consumer Goods. Deze campagne is mede geproduceerd door Ambassadors Amsterdam en Shotz Berlin.

www.canneslions.com

www.newbusinessradio.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Lex Bradshaw-Zanger wordt Academy Dean bij Cannes Lions

17-11-2025 | 12:20:00
De Brand Marketing Academy helpt marketingprofessionals hun strategische en creatieve vaardigheden te verdiepen en verbinding te maken met vakgenoten

Cannes Lions introduceert de Creative Brand Lion

13-11-2025 | 11:46:58
Omdat commerciële creativiteit wereldwijd business blijft veranderen, erkennen de Awards in 2026 baanbrekend werk met de Creative Brand Lion

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!

Nicola Tillin: Creativiteit werkt pas met bewijs

20-08-2025 | 12:23:00
In dit interview vertelt Nicola Tillin, hoe het wereldwijde marketing intelligence-platform merken, bureaus en mediapartijen helpt om hun weg te vinden

Strenger beoordelingskader voor Cannes Lions Awards

11-07-2025 | 09:53:00
Cannes Lions introduceert vanaf 2026 een integriteitskader voor inzendingen op het festival.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

KVK en N=5 geven twijfels ondernemers hoofdrol

19-11-2025 | 14:27:08
KVK en N=5 lanceren de volgende fase van Houvast voor Ondernemers, waarin twijfels en vragen van ondernemers centraal staan.

[Vacatures] Ever Ready zoekt een Community Marketeer

19-11-2025 | 13:33:07
Ever Ready is per direct op zoek naar een Community Marketeer

DEPT ontwikkelt strategie achter cashloze Wero Thrift Club

19-11-2025 | 09:26:20
In Berlijn vond de eerste Wero Thrift Club plaats, een cashloze thriftmarkt waar alle transacties via Wero verliepen.

Havas Lemz activeert Nederland met opvallende uitvalactie

18-11-2025 | 17:37:00
Havas Lemz ontwikkelde de activatie Nederland valt uit als onderdeel van Denk vooruit, de bewustwordingscampagne van de NCTV.

Accenture Song maakt kerstcampagne voor Smyths Toys

18-11-2025 | 11:53:00
De campagne zet de speelse dynamiek tussen een jongen en zijn hond centraal om de merkbeleving rondom Kerstmis te versterken in meerdere Europese landen.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.