Kruidvat, Dentsu Creative en Albert Heijn domineren SAN Accent 2022

Gisteravond vond in Studio 21 in Hilversum de jaarlijkse uitreiking van de SAN Accenten plaats. Onder de leiding van Dionne Stax, die de presentatie verzorgde, werden de winnaars in verschillende categorieën bekendgemaakt. Tijdens de avond werd tevens kort stilgestaan bij het overlijden van Jorn Kruijsen, creatief partner bij Alfred, wiens bureau meerdere prijzen in de wacht sleepte.

Winnaars SAN Accenten 2022

De volgende winnaars van de SAN Accenten 2023 zijn bekend:

  • Adverteerder van het Jaar: Kruidvat
  • Bureau van het Jaar: Dentsu Creative
  • Consistent Accent: Albert Heijn
  • New Kid on the Block: Unmuted
  • Next Merkenbouwer: Jordi Hillenga (Scapino)

Opmerkelijk is dat Jordi Hillenga, die dit jaar ook bekroond werd tot Future CMO of the Year, de titel Next Merkenbouwer in ontvangst mocht nemen. Kruidvat, vorig jaar al uitgeroepen tot Adverteerder van het Jaar, heeft deze prijs nu voor het tweede achtereenvolgende jaar gewonnen, een primeur voor de SAN Accenten.

Vier Accenten voor Fitzroy 

Bij de adverteerders waren Kruidvat, La Vie, Randstad en Women Inc & BrandedU dit jaar koplopers met elk twee prijzen. In de categorie bureaus was Fitzroy de grote winnaar met vier Accenten, gevolgd door Alfred International en The Family, beiden met drie prijzen. Daarnaast mochten Steam, Indie Amsterdam, Dentsu Creative, DDB Unlimited, Joe Public en N=5 ieder twee Accenten in ontvangst nemen.

Een volledig overzicht van alle 38 winnaars van de SAN Accenten vind je op www.sanaccent.nl.

www.sanaccent.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.