John Meulemans: AI vraagt om menselijkheid bij Hibou

[Interview] Strategische aanvulling bij Hibou met focus op virtuele influencers

Tijdens South by Southwest (SXSW) in Londen sprak Bas Vlugt met John Meulemans, AI & Influencer Marketing Strategist en partner bij Hibou. Meulemans is al sinds 2011 een vaste bezoeker van SXSW in Austin, Texas, en kon de Londense editie daardoor goed vergelijken met het oorspronkelijke evenement.

Europese invulling met herkenbare energie

John Meulemans merkte op dat de opzet van SXSW Londen vergelijkbaar is met die in Austin, inclusief de kenmerkende uitstraling van het evenement. “Wat je wel merkt: het programma heeft een iets meer Europese invulling. Ook interessant natuurlijk.”

Waar Austin bekendstaat om zijn Mexicaanse invloeden, barbecues en levendige start-upcultuur, heeft Londen volgens Meulemans een eigen creatieve sfeer. “Shoreditch, waar het hier plaatsvindt, voelt een beetje als de Jordaan – maar dan iets groter. Heel hip, heel levendig. Echt superleuk.”

Van technologische versnelling naar menselijke interactie

Een opvallende trend op SXSW Londen is volgens Meulemans de verschuiving van technologische innovatie naar de rol van de mens binnen die ontwikkelingen. “Na die enorme technologische versnelling – vooral op AI-gebied – is er nu veel meer aandacht voor de menselijke kant. Agents zijn er nu eenmaal, maar wat doen wij als mensen dan nog?”

Hij noemt de bijdrage van Deepak Chopra als voorbeeld van deze focus. “Hij stelde de vraag: wat betekent het vandaag de dag nog om mens te zijn? En dat soort vragen hoor je nu veel terugkomen in de sessies.”

Samenwerking met Hibou: influencers als missing link

Over zijn recente stap naar Hibou vertelt Meulemans dat hij zich meer wilde richten op merkcommunicatie. “Via via kwam ik in contact met Matthijs Rutten, de oprichter van Hibou. We bleken een sterke inhoudelijke match te hebben.”

Meulemans voegt met zijn expertise op het gebied van influencer marketing – en dan met name de innovatieve kant zoals virtuele influencers en brand ambassadors – een waardevolle component toe aan de bestaande PR- en mediastrategieën van Hibou. “Dat bleek echt een puzzelstukje dat perfect aansloot bij wat er al was.”

Kijk deze video hier

www.sxswlondon.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Hypersolid geselecteerd voor SXSW-panel met Google

18-11-2025 | 10:48:00
De sessie richt zich op de vraag hoe digitaal en ruimtelijk design toegankelijker kan worden voor mensen met uiteenlopende vormen van waarneming

Marketing Report over SXSW London 2025

08-06-2025 | 08:38:00
[Column] Marketing Report over SXSW London 2025. Een verslag van anderhalve dag in Shoreditch

Maurice Schutte: SXSW-label opent deuren voor film

06-06-2025 | 09:14:22
Tijdens South by Southwest (SXSW) in Londen sprak Bas Vlugt met Maurice Schutte

Vivian Opsteegh: Media Campus NL verbindt media en onderwijs

06-06-2025 | 09:01:00
Tijdens South by Southwest (SXSW) in Londen sprak Bas Vlugt met Vivian Opsteegh,

Jip Samhoud: Nederland heeft een minister van AI nodig

06-06-2025 | 08:21:00
Tijdens South by Southwest (SXSW) in Londen sprak Bas Vlugt met Jip Samhoud.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

DEPT ontwikkelt kerstcampagne Bol

07-12-2025 | 22:49:00
Het creatieve digitale bureau DEPT heeft voor internetwinkel Bol de kerstcampagne ontwikkeld. Bol duidt die met de gedachte van betekenisvol geven, met cadeaus die ertoe doen

Hotel L’Amour ontwikkelt kerstcommercial HEMA

07-12-2025 | 22:19:00
Hotel L’Amour heeft de kerstcommercial voor HEMA ontwikkeld met als thema Het mooiste dat je kunt geven is liefde, met als centrale boodschap iets doen voor een ander

Joe Public ontwikkelt kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.