Jeroen de Bakker: Rivaal voor OpenAI, impact op creatieve industrie, stem klonen

Er gebeurt veel op het gebied van kunstmatige intelligentie. Hier weer mijn wekelijkse gefilterde lees- en kijktips.

China's grootste technologiebedrijven, waaronder Alibaba en Tencent, hebben samen $340 miljoen geïnvesteerd in Zhipu AI, een opkomend Ai-bedrijf dat zich positioneert als rivaal van OpenAI. Waarom is dit relevant? Het toont de bereidheid van China serieus de concurrentie aan te willen gaan met de Amerikaanse tech reuzen op het gebied van kunstmatige intelligentie. Meer hierover vind je bij TechCrunch

Besteld, maar nog niet gelezen. 'The New Creatives' van Seema Sharma. Deze creative director van Edelman schreef een boek over de impact van AI op de creatieve industrie met kunstmatige intelligentie als co-pilot. Onderwerpen zijn onder meer bureau-klant dynamiek, briefingsprocessen, verdienmodellen en een perspectief op duurzaamheid. Mijn Ace-collega Sjors van Hoof leverde Sheema input. Dit maakt mij extra benieuwd naar 'The New Creatives'.

What about Apple? Niet het eerste bedrijf waar je op dit moment aan denkt als het om kunstmatige intelligentie gaat. De enige opvallende Ai-release tot nu toe is het verbeterde auto-correct systeem in iOS17. Mark Gurman schreef een interessant artikel over wat er bij Apple speelt en wat Tim Cook allemaal onderneemt om de opgelopen achterstand in te halen. Een belangrijk iets hierbij is de keuze tussen 'on device experience' of een 'cloud based setup'. Of iets er tussenin. Lees meer over Apple & Ai op Bloomberg.

Ik schreef al een keer over HeyGen, een Ai-applicatie die het mogelijk maakt om in een paar minuten je eigen video's te maken in allerlei verschillende talen. Met je eigen gekloonde stem. Collega Marvin Jacobs ging het afgelopen week testen. Bekijk zijn demo video hier en leer direct meer over Airborne.audio in het Nederlands, Italiaans, Japans en Engels:




Jeroen de Bakker is Managing Director bij Airborne

Audio agency Airborne is the most experienced and award-winning podcast specialist in the Netherlands. We let people listen to brands with appealing and distinctive stories. Our agency works directly with all kinds of organizations and brands. Besides, based on our expertise we love to work with other agencies. Through the ears. Into the heart.

www.airborne.audio

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Airborne lanceert podcast over werkcultuur

06-05-2025 | 11:22:00
Airborne heeft het podcastformat Het Betere Werk gelanceerd, waarin inclusie op de werkvloer centraal staat.

Airborne ontwikkelt podcast voor Fabrique des Lumières

17-03-2025 | 11:35:42
Om de beleving te verdiepen, heeft Airborne een podcast gemaakt die een korte introductie geeft op de tentoonstelling.

[Column] Marvin Jacobs: De 7 belangrijkste podcast- en audiotrends voor 2025

19-12-2024 | 14:00:28
In dit artikel deelt Marvin Jacobs de zeven belangrijkste trends die de podcast- en audiomarkt in 2025 zullen beïnvloeden.

Airborne  en ASN Bank komen met podcastserie Het Groene Antwoord over alledaagse duurzame dilemma’s

25-11-2024 | 10:26:00
Met de podcast speelt ASN Bank in op de groeiende behoefte van Nederlanders om duurzamer te leven

Klimaatjournalist Bernice Notenboom en Airborne komen met podcast Final Call

18-11-2024 | 09:18:37
Airborne presenteert podcast Final Call: een kritische blik op de toekomst van vliegen

[Column] Marvin Jacobs: Waarom podcasts een onmisbaar tegengif zijn

14-11-2024 | 15:40:44
Vorige week gebeurde er nogal wat: de herverkiezing van Trump, het geweld in Amsterdam én de uitreiking van de Dutch Podcast Awards.

Even bellen met …Marvin Jacobs over het vertrek van Airborne bij ACE

08-10-2024 | 13:07:00
Marvin Jacobs is creative director bij Airborne. Wij spreken hem over het vertrek van Airborne bij ACE.

Airborne gaat zelfstandig verder, los van ACE

07-10-2024 | 09:40:11
Het audio agency Airborne heeft aangekondigd voortaan onafhankelijk te opereren en is niet langer onderdeel van bureaugroep ACE.

[Content Marketing Awards 2024] Airborne: Takedown

09-09-2024 | 10:47:00
Takedown is een baanbrekende true crime podcastserie, ontwikkeld om nieuw IT-talent aan te trekken voor Team High Tech Crime (THTC) van de Nederlandse Politie.

Airborne produceert podcastreeks over roofkunst voor Nationaal Holocaustmuseum

30-05-2024 | 10:56:18
In samenwerking met het museum werd gekozen voor 6 verhalen die elk een ander deel uit de geschiedenis van de holocaust in Nederland belichten

Airborne blikt terug op totstandkoming Holocaust-podcast

18-03-2024 | 10:29:00
In samenwerking met het museum werd gekozen voor 6 verhalen die elk een ander deel uit de geschiedenis van de holocaust in Nederland belichten

Airborne organiseert audiolunch met Jeroen de Bakker

07-02-2024 | 09:45:00
Airborne organiseert woensdag 13 maart om 12:00 uur een Airborne Audio Lunch met als thema: Wat wij in 5 jaar leerden over podcasting

Even bellen met … Sophie Grandia over de Airborne en Mediahuis NRC-podcast 180 graden voor Achmea

16-01-2024 | 07:00:00
NRC Mediahuis en Airborne ontwikkelden de podcast 180 graden voor Achmea. Marketing Report zou Marketing Report niet zijn als we daar niet meer over wilden weten.

Mediahuis NRC en audio agency Airborne produceren podcastserie voor Achmea

15-01-2024 | 06:00:00
Achmea vergroot zichtbaarheid op de arbeidsmarkt met podcast 180 Graden

N=5 ontwikkelt SIRE campagne: Vind je lichtpuntje en durf te hopen

09-01-2024 | 11:51:00
Met de campagne willen ze Nederlanders aanmoedigen om te ontdekken wat hen hoop geeft

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.