
Jeroen de Bakker: Rivaal voor OpenAI, impact op creatieve industrie, stem klonen
Er gebeurt veel op het gebied van kunstmatige intelligentie. Hier weer mijn wekelijkse gefilterde lees- en kijktips.
China's grootste technologiebedrijven, waaronder Alibaba en Tencent, hebben samen $340 miljoen geïnvesteerd in Zhipu AI, een opkomend Ai-bedrijf dat zich positioneert als rivaal van OpenAI. Waarom is dit relevant? Het toont de bereidheid van China serieus de concurrentie aan te willen gaan met de Amerikaanse tech reuzen op het gebied van kunstmatige intelligentie. Meer hierover vind je bij TechCrunch
Besteld, maar nog niet gelezen. 'The New Creatives' van Seema Sharma. Deze creative director van Edelman schreef een boek over de impact van AI op de creatieve industrie met kunstmatige intelligentie als co-pilot. Onderwerpen zijn onder meer bureau-klant dynamiek, briefingsprocessen, verdienmodellen en een perspectief op duurzaamheid. Mijn Ace-collega Sjors van Hoof leverde Sheema input. Dit maakt mij extra benieuwd naar 'The New Creatives'.
What about Apple? Niet het eerste bedrijf waar je op dit moment aan denkt als het om kunstmatige intelligentie gaat. De enige opvallende Ai-release tot nu toe is het verbeterde auto-correct systeem in iOS17. Mark Gurman schreef een interessant artikel over wat er bij Apple speelt en wat Tim Cook allemaal onderneemt om de opgelopen achterstand in te halen. Een belangrijk iets hierbij is de keuze tussen 'on device experience' of een 'cloud based setup'. Of iets er tussenin. Lees meer over Apple & Ai op Bloomberg.
Ik schreef al een keer over HeyGen, een Ai-applicatie die het mogelijk maakt om in een paar minuten je eigen video's te maken in allerlei verschillende talen. Met je eigen gekloonde stem. Collega Marvin Jacobs ging het afgelopen week testen. Bekijk zijn demo video hier en leer direct meer over Airborne.audio in het Nederlands, Italiaans, Japans en Engels:
Jeroen de Bakker is Managing Director bij Airborne
Gepubliceerd door: Saskia van Weert
Audio agency Airborne is the most experienced and award-winning podcast specialist in the Netherlands. We let people listen to brands with appealing and distinctive stories. Our agency works directly with all kinds of organizations and brands. Besides, based on our expertise we love to work with other agencies. Through the ears. Into the heart.
www.airborne.audio
Lees ook:
Airborne lanceert podcast over werkcultuur
06-05-2025 | 11:22:00Airborne ontwikkelt podcast voor Fabrique des Lumières
17-03-2025 | 11:35:42[Column] Marvin Jacobs: De 7 belangrijkste podcast- en audiotrends voor 2025
19-12-2024 | 14:00:28Airborne en ASN Bank komen met podcastserie Het Groene Antwoord over alledaagse duurzame dilemma’s
25-11-2024 | 10:26:00Klimaatjournalist Bernice Notenboom en Airborne komen met podcast Final Call
18-11-2024 | 09:18:37[Column] Marvin Jacobs: Waarom podcasts een onmisbaar tegengif zijn
14-11-2024 | 15:40:44Even bellen met …Marvin Jacobs over het vertrek van Airborne bij ACE
08-10-2024 | 13:07:00Airborne gaat zelfstandig verder, los van ACE
07-10-2024 | 09:40:11[Content Marketing Awards 2024] Airborne: Takedown
09-09-2024 | 10:47:00Airborne produceert podcastreeks over roofkunst voor Nationaal Holocaustmuseum
30-05-2024 | 10:56:18Airborne blikt terug op totstandkoming Holocaust-podcast
18-03-2024 | 10:29:00Airborne organiseert audiolunch met Jeroen de Bakker
07-02-2024 | 09:45:00Even bellen met … Sophie Grandia over de Airborne en Mediahuis NRC-podcast 180 graden voor Achmea
16-01-2024 | 07:00:00Mediahuis NRC en audio agency Airborne produceren podcastserie voor Achmea
15-01-2024 | 06:00:00N=5 ontwikkelt SIRE campagne: Vind je lichtpuntje en durf te hopen
09-01-2024 | 11:51:00