
HEMA vraagt aandacht voor ballen in zijn EK-influencercampagne
Bij de start van het EK voor ons Nederlands elftal aanstaande zaterdag, vraagt HEMA als ondergoedverkoper de komende weken om extra aandacht voor ballen. Niet de voetbal, maar de zaadbal staat centraal in de campagne van HEMA. In samenwerking met het KWF en John de Wolf wijst HEMA via een video op social media en in de winkels iedereen op het belang van controle van de zaadballen. Want zaadbalkanker is de meest voorkomende kanker bij jonge mannen tussen de 15-35 jaar. En het komt steeds vaker voor.
John de Wolf legt in de video uit waarom het checken van de zaadballen zo belangrijk is en hoe dat werkt.
Eva Vermeulen, manager campagne marketing bij HEMA: "Bij HEMA willen we zorgen voor extra bewustzijn, zodat je vaker bij je ballen stilstaat. Waarom? Omdat HEMA er voor iedereen is. Voor vrouwen die we al veel langer attenderen op het belang van borstonderzoek. En nu dus ook voor mannen zodat zij eventuele veranderingen aan hun zaadbal tijdig opmerken. We zijn blij met de medewerking van John de Wolf, een voetbalicoon met een indrukwekkende carrière als voetballer, trainer en presentator."
Carla van Gils, directeur KWF: "Als je regelmatig je ballen checkt, leer je ze goed kennen. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor hoe vaak je dit zou moeten doen en te vaak checken kan leiden tot stress en onnodige medische onderzoeken. Maar als je weet hoe je ballen normaal gesproken voelen, herken je het makkelijker als er iets verandert. Als je een verandering opmerkt en het niet vertrouwt, bespreek het met je huisarts. Dat is belangrijk, want over het algemeen geldt: hoe eerder je erbij bent, hoe beter de vooruitzichten."
· Meer informatie over zaadbalkanker: Hoe herken ik zaadbalkanker? Doe een zelfcheck | KWF
· Meer informatie over borstkanker: Hoe herken ik borstkanker? Doe een zelfcheck | KWF
· Meer informatie over de samenwerking van HEMA met Pink Ribbon: borstonderzoek (hema.nl)
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dentsu Creative, Hotel L’Amour en TBWA\NEBOKO op shortlist SAN Bureau van het Jaar 2024
HEMA, LINDA. en Tosti starten actie Het Thuistoilet
Bas Verheijen (HEMA) over de Gouden Loeki 2024
De genomineerden voor de Ster Gouden Loeki 2024 Q4
JAN magazine wint Best Use of Content Commerce-award met HEMA
Gepubliceerd door: Daan Dekkers