HEMA start retail media netwerk

HEMA is gestart met een eigen retail media netwerk voor leveranciers en niet-levanciers. Merken kunnen voortaan adverteren op de digitale schermen in alle HEMA-filialen.

Het gaat om 289 digitale schermen verdeeld over 280 filialen door heel Nederland met een bereik van ruim 500.000 consumenten per dag. Omdat deze schermen zich niet alleen in de winkels, maar ook in de etalages aan de buitenkant van de winkels bevinden, bereiken adverteerders niet alleen de HEMA bezoekers, maar ook het winkelend publiek in de winkelstraten.

Uitbreiding

Bas Verheijen, Chief Customer Officer bij HEMA: “Retail media wordt steeds belangrijker in de marketingmix van merken. Met het grote en diverse winkelpubliek dat wij dagelijks in en rond onze winkels hebben, is het voor ons een logische stap om onze schermen aan te bieden bij adverteerders. Overigens is dit voor ons pas een eerste stap. Niet alleen zullen we op korte termijn het aantal schermen fors laten groeien, maar zullen we ook de mogelijkheden voor adverteerders in 2024 verder gaan uitbreiden.”

Self-service platform

HEMA maakt gebruik van het self-service retail media platform Streaem. Hiermee kunnen adverteerders zelf op een laagdrempelige manier verschillende soorten campagnes inkopen en optimaliseren. Het Amsterdamse consultancy bedrijf Newcraft helpt HEMA met het vormgeven en uitbreiden van deze retail media propositie.

In 2019 startte Albert Heijn met een soortgelijk concept in zijn winkels via AH Media Services.

www.hema.net

www.streaem.com

www.newcraftgroup.com

www.ahmediaservices.nl

 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Allianz Direct

22-09-2025 | 09:23:00
Somention is een toonaangevend social media bureau dat bekendstaat om zijn innovatieve strategieën en creatieve campagnes.

Paasei via WhatsApp

22-09-2025 | 08:37:00
Pasen is een belangrijk verkoopmoment voor HEMA en chocolade-eitjes zijn een iconisch product.

Carien de Bas: Zonder connectie geen conversie

14-05-2025 | 12:40:07
Leer van Nike, HEMA, Alzheimer Nederland en Kruidvat! Zo bouw je met oprechte connectie aan een sterk merk én duurzame groei.

Dentsu Creative, Hotel L’Amour en TBWA\NEBOKO op shortlist SAN Bureau van het Jaar 2024

28-04-2025 | 07:00:00
De ABC jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de Shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2024 vastgesteld

HEMA, LINDA. en Tosti starten actie Het Thuistoilet

07-04-2025 | 10:25:00
Met de campagne Het Thuistoilet vragen HEMA, LINDA. en creatief bureau Tosti Creative aandacht voor het tekort aan toiletten tijdens Koningsdag.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cheil Benelux lead agency voor Nongshim

10-11-2025 | 12:06:00
Centraal staat het thema ruimte: ruimte voor vrijheid, vooruitgang, het klimaat en voor elkaar.

BPD-campagne van The Family draait om luisteren

10-11-2025 | 11:36:40
Bouwfonds Gebiedsontwikkeling (BPD) presenteert samen met reclamebureau The Family een merkcampagne met de slogan Een fijne buurt begint met luisteren.

ANWB-campagne benadrukt betaalbare energie

10-11-2025 | 09:11:15
De campagne laat zien dat ANWB er niet alleen is bij pech onderweg, maar ook bij het leveren van energie aan huishoudens.

Fitzroy maakt VGZ-campagne over vooruitkijken in zorg

10-11-2025 | 08:54:00
In de campagne staat ambassadeur zorgvernieuwing Eva Eikhout centraal. In beeld wordt de wereld om haar heen letterlijk opgebouwd

Stacey Rookhuizen: Trots op jarenlange samenwerking met de VVD

07-11-2025 | 21:52:00
Stacey Rookhuizen is oprichter/eigenaar van Bombilate Media. Matthijs van de Burgwal is hoofd strategie bij de VVD.  We spreken beiden over de verkiezingscampagne voor de VVD die Bombilate Media voor de vierde keer maakte
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.