
HEMA start retail media netwerk
HEMA is gestart met een eigen retail media netwerk voor leveranciers en niet-levanciers. Merken kunnen voortaan adverteren op de digitale schermen in alle HEMA-filialen.
Het gaat om 289 digitale schermen verdeeld over 280 filialen door heel Nederland met een bereik van ruim 500.000 consumenten per dag. Omdat deze schermen zich niet alleen in de winkels, maar ook in de etalages aan de buitenkant van de winkels bevinden, bereiken adverteerders niet alleen de HEMA bezoekers, maar ook het winkelend publiek in de winkelstraten.
Uitbreiding
Bas Verheijen, Chief Customer Officer bij HEMA: “Retail media wordt steeds belangrijker in de marketingmix van merken. Met het grote en diverse winkelpubliek dat wij dagelijks in en rond onze winkels hebben, is het voor ons een logische stap om onze schermen aan te bieden bij adverteerders. Overigens is dit voor ons pas een eerste stap. Niet alleen zullen we op korte termijn het aantal schermen fors laten groeien, maar zullen we ook de mogelijkheden voor adverteerders in 2024 verder gaan uitbreiden.”
Self-service platform
HEMA maakt gebruik van het self-service retail media platform Streaem. Hiermee kunnen adverteerders zelf op een laagdrempelige manier verschillende soorten campagnes inkopen en optimaliseren. Het Amsterdamse consultancy bedrijf Newcraft helpt HEMA met het vormgeven en uitbreiden van deze retail media propositie.
In 2019 startte Albert Heijn met een soortgelijk concept in zijn winkels via AH Media Services.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dentsu Creative, Hotel L’Amour en TBWA\NEBOKO op shortlist SAN Bureau van het Jaar 2024
HEMA, LINDA. en Tosti starten actie Het Thuistoilet
Bas Verheijen (HEMA) over de Gouden Loeki 2024
De genomineerden voor de Ster Gouden Loeki 2024 Q4
JAN magazine wint Best Use of Content Commerce-award met HEMA
Gepubliceerd door: David de Jong