
GUT Amsterdam, LePub, Wiedema+Kennedy op shortlists Cannes
Er zijn shortlists bekend gemaakt van de Cannes Lions 2025. Onder meer GUT Amsterdam, LePub en Wiedema+Kennedy staan genomineerd op de verschillende shortlists.
GUT Amsterdam staat genomineerd op de shortlist Brand experience & Activation in de subcategorie Launch/Relaunch met de campagne Hagelchup voor Heinz Ketchup (Kraft-Heinz). Deze campagne kreeg ook een nominatie in de categorie Creative Strategy (subcategorie product/services.
Ook LePub Amsterdam en LePub Milano staan genomineerd met de campagne The Flipper voor Heineken in de categorie Brand Experience & Activation, maar dan in de subcategorie Social Behaviour. Opvallend is dat zowel Heineken als Heinz met meerdere campagnes uit andere landen genomineerd is.
Belgisch Hapiness met Burger King
Met de Burger to King-campagne voor Burger King staat het Belgische Hapiness (FCB Alliance) uit Brussel genomineerd als Challenger Brand. Hapiness staat ook met Kodak op de nominatielijst als Tech-Brand Experience.
LePub en Philips
De Nederlandse afdeling van LePub staat opnieuw met de Italiaanse vestiging van LePub (Milano) genomineerd dit keer met de Philips-campagne Fixabels in de categorie Creative Strategy, subcategorie Marketing Disruption en in de categorie Creative Business transformation in de subcategorie Venture Models en Corporate Innovations. Ook in de shortlist Creative Effectiveness staat deze Philips-campagne onder de subcategorie Consumer goods met de inzet van Ambassadors Amsterdam (productie), OMD Amsterdam (mediabureau) en Ketchum Amsterdam (pr).
KPN
De al veelvuldig in de prijzen gevallen campagne Een Beetje van Mij van KPN en zangeres Meau Hewitt door Dentsu Creative, is opnieuw genomineerd in de categorie Creative Effectiveness onder de subcategorie Singles market.
GUT Amsterdam staat nog eens genomineerd in de categorie Creative Effectiveness met de Don’t Drink Hertog Jan campagne.
Creative b2b en Data b2b
Nederland en België stonden niet vermeld in de shortlists van de Creative b2b en Data b2b-categorieën.
In de Creative B2B Shortlist staat wel de Italiaanse campagne van Starring Bars van Heineken door LePub Milano, LePub Singapore.
De Belgische campagne CafÉast van Just Eat Takeaway door Akqa Brussels (een productie van De Kwekerij uit Gent) staat genomineerd op de Creative Commerce shortlist, subcategorie Travel, Leisure, Retail & Fast Food Chains.
Ten slotte staat Wiedema+Kennedy Amsterdam met de campagne Hennesy x Lebron voor het merk Hennessyop de shortlist van de categorie Luxury in de subcategorie Social Campaign.
Partners Marketing Report Cannes 2025
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Marjan Straathof: AI ontwikkelt sneller dan je denkt
Fiona Vanderbroeck: Creatorprogramma versterkt merk bol
Dave Frauenfelder: KPN kiest voor maatschappelijke impact
Yolanda van Die: Zonder vertrouwen werkt AI niet
Bart Kokke: Pitchmodel moet eerlijker voor bureaus
Gepubliceerd door: David de Jong