Gospooky en HEMA brengen Roblox-collectie bij SLAYMA summer school-campagne

HEMA komt in samenwerking met social technology agency Gospooky met een speciale SLAYMA summer school-collectie op social gaming platform Roblox.

HEMA is daarmee het eerste Nederlandse merk dat Roblox inzet binnen een marketingcampagne. Het doel is Gen-Z te helpen om in real life én digitaal slayend het schooljaar te beginnen.

Slayma is geboren vanuit de TikTok community en doorvertaald naar een landelijke multichannel campagne. De virtuele Roblox-collectie van iconische HEMA-producten is de volgende stap in de back to school-campagne die nog loopt tot en met 27 augustus.

Roblox lancering

Met de SLAYMA summer school-campagne die eind juni van start is gegaan wil HEMA scholieren helpen om al slayend hun schooljaar te starten, zowel in real life als digitaal. Voor Gen-Z staat slay of je bent aan het slayen synoniem voor je doet iets fantastisch.

Creators Thomas Drinkenburg (Thomas Panterpoes) en Lotte van Leeuwen hebben de Roblox-collectie feestelijk gelanceerd op Roblox tijdens een bonte avond met Lotte en haar Roblox community.

Via TikTok, YouTube en de kanalen van HEMA, Thomas Panterpoes en Lotte kan de rest van Nederland nu ook de virtuele collectie zien. Met typische HEMA items - waaronder een rookworstketting en hotdogtas - kunnen fans hun digitale avatar in Roblox de slaying touch geven.

Community gedreven

HEMA was een van de eerste klanten van Gospooky in 2016. De focus lag op het bouwen van organische merkkanalen waarin de community centraal staat. Dat resulteerde in 48 miljoen views, ruim 3 miljoen engagements en ruim 130 duizend volgers, waarvan 90 duizend nieuwe volgers in het afgelopen jaar.

Eva Vermeulen, Manager Campagne Marketing bij HEMA: "We laten met deze Roblox primeur zien dat je als oer-Hollands merk uit 1926 ook nieuwe generaties en communities kan bereiken. Het luisteren en engagen met de community is de sleutel tot succes. Dit vraagt om consistentie en langetermijnvisie, maar daarvan plukken we met de SLAYMA summer school-campagne nu al de eerste vruchten. Na het Slayma-succes op TikTok konden we een doorvertaling maken naar een landelijke campagne en daar zijn we trots op".

Tim van der Wiel, oprichter van Gospooky: "Samenwerken met een iconisch Nederlands merk als HEMA is geweldig. Het is onze missie om klanten in de voorhoede van social te houden. Live gaan op Roblox met de iconische HEMA-producten is daar het levende bewijs van. Hier komen technologie en creativiteit samen. We geloven heilig in onze community gedreven strategie waarbij HEMA onderdeel is van het gesprek met de community, resulterend in 90 duizend nieuwe TikTok-volgers binnen een jaar."

www.gospooky.com

www.hema.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Familie van Eerd neemt HEMA volledig over van Parcom

02-12-2025 | 10:29:00
De familie van Eerd, eigenaar van Jumbo, neemt de resterende 50 procent van de aandelen HEMA over van Parcom.

Influencer & Content Marketing Awards 2025 | De Winnaars

20-11-2025 | 14:43:00
De prijzen bekronen onderscheidend werk in contentmarketing en influencermarketing, in zowel campagnerubrieken als bureaucategorieën.

Allianz Direct

22-09-2025 | 09:23:00
Somention is een toonaangevend social media bureau dat bekendstaat om zijn innovatieve strategieën en creatieve campagnes.

Paasei via WhatsApp

22-09-2025 | 08:37:00
Pasen is een belangrijk verkoopmoment voor HEMA en chocolade-eitjes zijn een iconisch product.

Carien de Bas: Zonder connectie geen conversie

14-05-2025 | 12:40:07
Leer van Nike, HEMA, Alzheimer Nederland en Kruidvat! Zo bouw je met oprechte connectie aan een sterk merk én duurzame groei.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Persuade en Hoogvliet lanceren vriendelijk merkconcept

04-12-2025 | 16:19:05
Met een vernieuwde merkstrategie en campagne laat de keten zien dat lage prijzen en een prettige winkelervaring goed samengaan.

Total Design ontwikkelt merkcampagne voor M line

04-12-2025 | 14:57:00
M line heeft gekozen voor Total Design voor de ontwikkeling van de merkcampagne Get ready for greatness, die deze week van start gaat op televisie, online, out-of-home, print en radio.

RA*W opent inschrijving Cannes Summer Course 2026

04-12-2025 | 13:00:00
De organisatie wil jonge creatieven meer tijd geven om met hun bureau het gesprek aan te gaan over deelname en de benodigde investering.

Cheil Benelux ontwikkelt campagne voor de Pijp

04-12-2025 | 09:54:06
De BIZ’en van het gebied wilden die diversiteit zichtbaar maken in een outdoor campagne die de veelzijdigheid van de wijk benadrukt.

Giesbers ontwikkelt kerstservice BoodschAPPEN

04-12-2025 | 08:47:57
Boodschappen.nl introduceert tijdens de kerstdagen een WhatsApp-service waarmee consumenten direct hulp krijgen bij kookproblemen.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.