Draft Digital lanceert Whatsapp-community rond Cannes Lions

Draft Digital start een Whatsapp-community voor Nederlandse vakgenoten in de aanloop naar het Cannes Lions International Festival of Creativity. De pilot richt zich op professionals uit de creatieve, media- en datasector die zich willen verbinden tijdens het festival in juni.

De community biedt ruimte voor informele uitwisseling, spontane ontmoetingen en het delen van tips over het programma in Cannes. Draft Digital wil hiermee bijdragen aan onderlinge samenwerking binnen de sector.

Verbinding binnen de creatieve sector

De Whatsapp-community wordt opgezet als pilot en loopt rondom het festival van 16 tot en met 20 juni. Als het initiatief aanslaat, volgt een uitbreiding na afloop. Lars Postmus, eigenaar van Draft Digital: "De markt heeft dit in elk geval nodig. We geloven dat onze rol als bureau niet alleen ligt in het ontwikkelen van campagnes en performance, maar juist ook in het samenbrengen van mensen en technologie voor onze adverteerders. Dit initiatief sluit naadloos aan op onze visie om een nieuwe standaard in de markt te faciliteren — juist daar waar creativiteit, data en media samenkomen."

Samenwerking als antwoord op internationalisering

Postmus benadrukt het belang van een gezamenlijke aanpak: "De internationale markt wordt momenteel sterk gedomineerd door partijen uit andere continenten. Als Nederlandse sector moeten we vol inzetten op innovatie én verbinding, om ons als collectief sterker te positioneren. Deze community is een stap in die richting."

Deelnemers kunnen zich via deze link aanmelden voor de community: Whatsapp-groep

www.draftdigital.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Higuita en Lot of Happiness lanceren eindejaarscampagne

02-12-2025 | 09:35:00
Voor bijna de helft van de Nederlanders is samenzijn met familie en vrienden de belangrijkste bron van geluk.

Draft Digital implementeert Brand Standards in DV360

06-11-2025 | 09:56:16
De pilot leverde opvallende resultaten op: een 30 procent lagere CPA, 2 procent hogere viewability en een halvering van de cost per lead.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

Brout werkt samen met Draft Digital aan digitale groei

09-10-2025 | 09:17:00
De samenwerking is gericht op het versterken van de digitale marketingaanpak van Brout en het integreren van CRM-data voor gerichtere communicatie en groei

Dovida kiest Draft Digital als strategisch marketingpartner

04-09-2025 | 08:00:00
Dovida, aanbieder van persoonsgerichte thuiszorg, gaat samenwerken met marketingbureau Draft Digital om de merknaam in de Nederlandse markt te positioneren


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cheil Benelux ontwikkelt campagne voor de Pijp

04-12-2025 | 09:54:06
De BIZ’en van het gebied wilden die diversiteit zichtbaar maken in een outdoor campagne die de veelzijdigheid van de wijk benadrukt.

Giesbers ontwikkelt kerstservice BoodschAPPEN

04-12-2025 | 08:47:57
Boodschappen.nl introduceert tijdens de kerstdagen een WhatsApp-service waarmee consumenten direct hulp krijgen bij kookproblemen.

The Family zet muziek en humor in tegen vapen

03-12-2025 | 10:18:00
Centraal staat The Organs, een fictieve band bestaande uit de longen, het hart en de hersenen: de organen die worden getroffen door vapen.

Lukas van de Ven: De stem van Mulisch als statement

03-12-2025 | 08:45:00
Marketing Report sprak met Janneke Bakker, relatiemanager bij Passend Lezen, en Lukas van de Ven, Executive Creative Director bij The Family

[Vacatures] iO zoekt een Projectleider Content

03-12-2025 | 08:30:00
iO is per direct op zoek naar Projectleider Content - Campus Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.