DEPT ontwikkelt verlanglijstjescampagne voor Bol

Bol lanceert dit jaar een sinterklaascampagne waarin verlanglijstjes centraal staan, ontwikkeld door het creatieve bureau DEPT. Met de boodschap De winkel van Sinterklaas helpt Bol.com kinderen en ouders bij het vinden van de perfecte cadeaus voor pakjesavond.

De campagne omvat een tv-commercial, Het Grote Speelgoedboek en de bijbehorende Speelgoed App, allemaal gericht op de gedachte dat Sinterklaas weet wat iedereen graag wil hebben.

In de tv-commercial probeert een jongetje zijn verlanglijstje met de Sint te delen, terwijl zijn hond Bruno de lijst probeert te onderscheppen. Bruno vreest dat het nieuwe speelgoed de aandacht van zijn baasje zal afleiden. Uiteindelijk blijkt echter dat een van de cadeaus iets is waar zowel het jongetje als Bruno plezier aan beleven. De commercial is muzikaal omlijst met een heropname van de hit What is Love van Haddaway.

Fiona Vanderbroeck, Director B2C Marketing bij bol: “De commercial sluit aan bij de boodschap dat door de verlanglijstjes in Het Grote Speelgoedboek en de Grote Speelgoed App ouders goed inzicht hebben in wat kinderen willen hebben.”

Max Kurstjens, Senior Creative bij: "Met de Grote Speelgoed App groeit ook het gebruik van de Digitale Verlanglijst van bol. Dit geeft kinderen het gevoel direct met Sinterklaas in contact te staan. Het verhaal van het jongetje en zijn hondje Bruno laat zien hoe bijzonder dat is en hoeveel dat betekent voor een kind."

Magisch pakhuis

Op de cover van Het Grote Speelgoedboek zien kinderen de buitenkant van het pakhuis van Sinterklaas en in het boek zit de vernieuwde verlanglijstposter in pakhuisvorm verpakt. Ook in de app is een digitale verlanglijst in pakhuisvorm te vinden.

Martijn Uittenbogaard, Lead van Het Grote Speelgoedboek: “Nieuw dit jaar is de fysieke aftelkalender in het boek. Vanaf 16 november kunnen kinderen een vakje op de kalender scannen met de Grote Speelgoed App. Hiermee ontgrendelen ze dagelijks een nieuwe video waarin Pietje Fernando, een populaire piet in de Club van Sinterklaas, de kinderen een kijkje geeft in het grote pakhuis van Sinterklaas.”

Geïntegreerde crossmediale campagne

Voor het tweede jaar op rij is er een branded content-partnership met De Club van Sinterklaas. Het Grote Speelgoedboek en de Speelgoed App worden getoond in de bioscoopfilm De Club van Sinterklaas: Het Grote Sneeuwavontuur en op het Pietentube-kanaal. In de bioscoop is Pietje Fernando ook te zien in een speciale commercial voor Bol.com, waarin hij de kijker meeneemt in de magische lift van het grote pakhuis van Sinterklaas. Deze lift wordt daarnaast vertaald naar een fysieke activatie in bioscopen in Nederland en België.

Als uitbreiding van de campagne werkt Bol.com samen met verschillende tijdschriften, waaronder Donald Duck, Bobo, Okki en het Doeboek van het Sinterklaasjournaal.

De campagne wordt uitgerold op tv, online video, radio en OOH. En via social en digital content, influencers en content creators.

Credits campagne:
bol: Renee de Brouwer, Judith van den Boomen, Simone Monster, Niels Moes, Danielle Snoeij, Fiona Vanderbroeck | Bureau: DEPT | Regie: Bart Timmer, Czar | Mediabureau: Dentsu Nederland en Mindshare België | Branded content: Jabadoo | Online doorvertaling: Men in Green | Activatie Build: Megawatt | Influencers: &Agency | Creator Content: Aidem | PR: NewsLab |

Credits Grote Speelgoedboek ecosysteem:
bol: Creative Studio, Martijn Uittenbogaard, Chantal Kremer, Sanne Huijsmans, Niek Sanders, Jeroen Vonk | Bureaus: De Reclamefabriek, DEPT en Bright River

www.deptagency.com

www.bol.com

www.bol.com/speelgoed-app

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards

18-04-2025 | 12:41:00
Tijdens de 59e editie van de ADCN Awards zijn in Theater Amsterdam de meest opvallende campagnes en concepten uit het afgelopen jaar bekroond

Lucas Nutbey (DEPT): Wat is de impact van de handelsoorlog?

15-04-2025 | 11:07:00
De Amerikaanse president Donald Trump heeft een handelsoorlog veroorzaakt met de invoering van importtarieven. DEPT wil klanten helpen die hierdoor geraakt worden en heeft een strategieteam samengesteld om er voor klanten op te kunnen inspelen

DEPT gekozen als partner voor positionering Wero

03-04-2025 | 15:11:00
Het European Payments Initiative (EPI) heeft DEPT aangesteld als partner voor de Europese positionering van Wero, een digitale wallet die ontwikkeld is in samenwerking met zestien grote Europese banken en betaalproviders.

Longlisten SAN ABC Accenten 2024

27-03-2025 | 09:59:00
In de volgende fase beoordeelt de ABC jury de door de longlist kandidaten aangeleverde whitepapers.

Duo Eva Koffeman en Willemijn Besteman naar DEPT

24-03-2025 | 15:32:00
DEPT heeft het creatieve team in Nederland versterkt met Eva Koffeman als copywriter en Willemijn Besteman als Art Director.

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.