Dennis de Cat: Het kost meer als je niets doet

[Interview] CEO Fightclub Benelux over AI-training Rory Flynn

Rory Flynn, internationaal gezien als een van de toonaangevende AI-autoriteiten op het gebied van creative intelligence en generative workflows, was te gast bij het in Breda en Antwerpen gevestigde bureau Fightclub. MarketingReport sprak kort met CEO Dennis de Cat van Fightclub

Het doel van het bezoek was het volledige bureau, van strategie tot studio, in vijf intensieve dagen transformeren naar een nieuwe manier van werken met AI. Ook enkele klanten van Fightclub werden uitgenodigd om mee te doen aan de immersion week, waarin de impact van AI op creativiteit, productie en businessmodellen centraal stond.

Dennis, een week lang het bureau platleggen is een flinke investering. Waarom deze keuze?

Omdat het nog veel duurder is om níet te veranderen. AI verandert het creatieve proces structureel, dan kun je beter zelf sturen dan ingehaald worden.

Was dit bedoeld als experiment of als omslagpunt?

Als omslagpunt. We wilden niet wat losse tools leren gebruiken, maar echt de manier waarop we concepten, content en campagnes maken opnieuw definiëren.

Fightclub is een van de eerste bureaus in de Benelux die dit zo integraal aanpakt. Bewust?

Ja. We hebben altijd gezegd: liever te vroeg dan te laat. Ons motto is Outsmart. Outperform. Dan moet je zef ook durven versnellen.

Jullie nodigden ook klanten uit om deel te nemen. Waarom?

Transparantie. We wilden dat klanten zien wat er verandert, maar ook hoe ze daar zelf van kunnen profiteren. Het was geen show-and-tell, maar samen leren en bouwen.

Hoe reageerden die klanten?

Verrast, maar vooral dankbaar. Niet alleen voor de kennis, maar voor het meedenken over nieuwe vormen van samenwerken. We praten ineens over output, niet meer over uurtjes.

www.fightclubagency.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Influencer & Content Marketing Awards 2025 | De Winnaars

20-11-2025 | 14:43:00
De prijzen bekronen onderscheidend werk in contentmarketing en influencermarketing, in zowel campagnerubrieken als bureaucategorieën.

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Fightclub en Google hosten FOMO-event in Brussel

04-11-2025 | 09:24:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Cees Faes: Het kan wél (zeker met 1,8 miljoen op zak)

03-11-2025 | 10:00:00
Een merk verkopen is knap, maar een gedachte verkopen, dat is hogere marketingkunde
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.