Danny Thijssing: Buitenreclame werkt omdat je het echt beleeft

[Marketing Report TV] Head of Outdoor Abovo Maxlead over impact, groei en teamdynamiek

Buitenreclame is alomtegenwoordig en springlevend. Dat is te danken aan de combinatie van digitale innovatie en tastbare zichtbaarheid, aldus Danny Thijssing, Head of Outdoor bij mediabureau Abovo Maxlead. In gesprek met Peter Wybenga vertelt hij over de groei van zijn team, de kracht van buitenreclame en waarom het belangrijk is om campagnes zelf te ervaren.

Bekijk de video hier:

Alles buiten de deur

Danny Thijssing leidt het out-of-home-team bij Abovo Maxlead. “Alles wat met reclame buiten huis te maken heeft, valt onder mijn verantwoordelijkheid: van bushokjes en snelwegmasten tot sportscholen en bioscopen. Zodra je de deur uitgaat, is de kans groot dat wij er iets mee te maken hebben.”

Hij werkte eerder bij een exploitant, maar voelt zich nu op zijn plek bij het mediabureau. “Hier kan ik met elke exploitant schakelen, alles samenbrengen en vooral: alles testen. Dat is echt een genot als je van het medium houdt.”

Van klein team naar grote betrokkenheid

Toen Thijssing begon bij Abovo Maxlead, bestond het team uit twee mensen. “Inmiddels zijn we met zes. Het was flink aanpoten, maar ook leuk. We hebben echte specialisten binnengehaald, mensen met energie en een drive om te leren.”

Wat opvalt: het team werkt bijna volledig op kantoor. “Niemand wil thuiswerken. Van jonge mensen van zeventien tot ervaren collega’s van vijftig – iedereen wil erbij zijn. Die betrokkenheid voel je.”

Buitenreclame beleef je buiten

Het out-of-home-team is regelmatig letterlijk ‘out of home’. “We krijgen vaak de grap: ‘daar gaan ze weer’. Maar we gaan bewust de straat op om campagnes te bekijken. Je moet ze beleven om er goed advies over te kunnen geven.”

Thijssing is daar uitgesproken over: “Je kunt een campagne op een scherm inplannen en denken: dat zal wel genoeg zijn. Maar pas als je daar in die metrotunnel staat, voel je of de uiting werkt of niet. We zien álles – ook wat niet van ons is. Alleen door het zelf te ervaren kun je goed adviseren.”

Groei van een mediumtype

Out-of-home blijft groeien, ondanks zijn lange geschiedenis. “Posters bestaan al eeuwen, maar de ontwikkeling zit in de digitalisering,” zegt Thijssing. “Elke maand komen er nieuwe digitale schermen bij. Ook retailers investeren volop.”

Volgens hem komt die groei niet alleen door technologie, maar ook door de aard van het medium: “Out-of-home is geen onderbreking van je entertainment. Je ziet het gewoon om je heen. Dat maakt het geloofwaardig. Mensen reageren er echt op.”

Marketing Report TV is powered by Kaaps Film en Abovo Maxlead

 

Iedereen heeft een verhaal. En niet één verhaal is hetzelfde. En wij? Wij brengen die verhalen in beeld. Over mensen. Over merken. En waar ze voor staan. Je zou kunnen zeggen: wij maken films op z’n Rotterdams. Op z’n Kaaps. Authentiek en dichtbij. Door ruimte te geven. Aan de mensen voor én achter de camera. En door echt samen te werken met de mensen die ons de opdracht geven. Zo komen we tot de kern. Tot het verhaal dat mens en merk verbindt.
www.kaapsfilm.nl

 

Wij zijn Abovo Maxlead; 230 specialisten in marketing en media, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. We zijn het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland. We zijn eigenzinnig. Eigenzinnig in marketing en media.

Van een full funnel, crossmediale marketingcampagne tot een nieuwe website, en van een verse huisstijl tot een complete omnichannel marketingstrategie; we kunnen het allemaal voor je maken. We zijn continu op zoek naar de meest effectieve marketing- en mediamix, in nauwe samenwerking met onze klanten. Omdat we alle disciplines onder één dak hebben zijn de lijnen kort en kunnen we je optimaal bedienen. We kennen elke markt als onze broekzak.

www.abovomaxlead.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Liedewij Hentenaar: Hoe klinkt jouw merk?

29-10-2025 | 13:04:00
Peter Wybenga ging in gesprek met Liedewij Hentenaar. Ze vertelt over het meten van audiobereik, de groeiende inzet van merkgeluid en de kracht van creatie

Nik Sluijs: Happiness Amsterdam werkt als één Benelux-club

29-10-2025 | 11:03:00
Nik Sluijs en Toprak Özturan vertellen over hun rollen, ambities, klanten en de samenwerking binnen de Benelux.

Sander van Gestel: Mediahuis kiest voor eigen innovatie

28-10-2025 | 10:08:06
Hij vertelde over zijn rol in het bouwen van bruggen tussen technologie en commercie, het belang van klantgerichte innovatie en strategische keuzes

Dion Holla: Muziek is een strategisch wapen voor merken

28-10-2025 | 09:15:00
Hij vertelde over de manier waarop Sizzer merken helpt om muziek strategisch in te zetten, de rol van AI binnen de industrie

Eduard van Bennekom en Lukas van de Ven: Creatieve fusie voelt als thuiskomen

27-10-2025 | 16:25:00
In gesprek met Bas Vlugt bij Marketing Report TV vertellen ze over hun fusie met Open Now, het unieke samenspel tussen gedragswetenschap en creativiteit
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.