Blue Band Nederland lanceert Skip the Cow-campagne
De Blue Band Skip the Cow-campagne laat consumenten nadenken over de logica van boter. Hoofdrolspeler in deze campagne is Blue Band Roombeter, een 100 procent plantaardig alternatief voor boter met minstens 75 procent minder klimaatimpact. De campagne is gericht op de Nederlandse consumentenmarkt en heeft als doel de positie van Blue Band binnen Nederland te versterken.
Bas Michel, Country Manager Upfield Nederland: "Voor een merk als Blue Band is het logisch een voortrekkersrol te pakken in de duurzaamheidstransitie. Met Roombeter bieden we de consumenten een keuze die aansluit bij moderne Nederlandse eetgewoonten. 56 procent van de Nederlanders zoekt momenteel naar plantaardige opties omdat ze weten dat hun keuzes invloed hebben op het milieu. Blue Band Roombeter heeft minstens 75 procent minder impact op het klimaat dan boter. Met de Skip The Cow-campagne willen we consumenten op een leuke en inspirerende manier laten weten dat er alternatieven zijn om uit te kiezen. Daarnaast willen we onze papieren kuip onder de aandacht brengen."
De wereldwijde Skip the Cow-campagne is bedacht door creatief bureau Pablo uit London en omvat OOH, TV, VOD, digitale content, social media content, experiential en PR. De campagne wordt op innovatieve wijze zichtbaar gemaakt in landelijke supermarkten. De campagne voor de Nederlandse markt is ontwikkeld door een team van bureaus, waaronder UM Media, The Romans PR, DEPT Social en Barracuda Unincorporated.
Als onderdeel van de campagne organiseert Blue Band op 12 april een Skip the Cow-event in Amsterdam, waar veranderende Nederlandse gewoontes op het gebied van duurzaamheid en voeding centraal staan. In een eenmalige presentatie neemt artiest Vjèze Fur, Freddy Tratlehner, deze veranderingen op unieke wijze onder de loep.
 Volg Marketing Report op LinkedIn!
 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dimi Albers: Groeien is geen keuze meer – het is een manier van denken
DEPT zet in op groei met geïntegreerde aanpak
DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne
DigitalAgency100 2026 | De Genomineerden
Rens Quirijnen en Helen Fernando stappen over naar DEPT
Ben Williams Global Chief Creative Officer DEPT
BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience
DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother
DEPT en Univé lanceren Pas-op-Pop campagne in woonwijken
DEPT en Mammut lanceren campagne Mountainwear Rescue
Lufthansa breidt samenwerking met DEPT verder uit
Lucas Nutbey: Digitale transformatie versnelt in EMEA
DEPT en Bol werken samen aan back to school-campagne
DEPT herpositioneert Raleigh met uitgesproken campagne
Cheetos kiest DEPT voor eerste influencer campagne in de UK
 Volg Marketing Report op LinkedIn!
 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
StudioM lanceert KNVB x Eurojackpot-campagne Mr. Beker
DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon
Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL
[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator
Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers