[Audify] maandrapport NMO Luisteronderzoek juni 2024

Audify heeft het mei-maandrapport bekendgemaakt aan de hand van cijfers uit het NMO Luisteronderzoek. Daaruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars met 128,4 minuten per dag stabiel is (1 minuut meer dan in mei 2024)

NPO Radio 2 en Qmusic

NPO Radio 2 is terug marktleider in de doelgroep 13+ (12,9 procent, was 12,3 procent). In de doelgroepen 20-49 en 25-67 jarigen blijft Qmusic marktleider met 22,9 procent (was 21,8 procent) en 15,8 procent (was 15,2 procent). In de doelgroep 13+ haalt Qmusic 12,6 procent.

Radio 538 en Radio 10

Radio 538 (van Talpa Network) daalt naar 8,2 procent marktaandeel in de doelgroep 13+ (was 9,0 procent), stijgt in de doelgroep 20-49 naar 12 procent (was 11,7 procent) en daalt in de doelgroep 25-67 naar 10,0 procent (was 10,9 procent), waarmee duidelijk is dat de 50+-luisteraar een beetje minder naar Radio 538 luistert.

Radio 10 (van Talpa Network) daalt opnieuw. De radiozender zag zowel Gerard Ekdom als Rob van Someren vertrekken gedurende werkdagen, waarbij Rob van Someren terugkeert in de weekenden per 14 september. In de doelgroep 13+ komt de zender uit op 7,6 procent (was 8,8 procent), waarbij in de doelgroep 20-49 9,6 procent (was 11,5 procent) marktaandeel behaald wordt. Ook de doelgroep 25-67 ziet een daling voor Radio 10 naar 8,2 procent (was 10,1 procent). 

JOE en Radio Veronica

Verder valt op dat JOE (DPG Media) blijft stijgen in marktaandeel: 5,2 procent (was 4,5 procent) bij 13+.  De doelgroep 20-49 is goed voor 6,4 prcoeent (was 5,7 procent) en de doelgorep 25-67 6,1 (was 5,6 procent).

Radio Veronica groeit langzaam door naar 2,4 procent (13+, was 2,2 procent) en bij de doelgroep 20-49 2,8 procent (Was 2,7 procent). Met de start van een aantal jocks in juni en de komst van Gerard Ekdom is het interessant te zien wat dit zal doen met de radiocijfers.

FM opnieuw meest gebruikte medium

FM blijft het best beluisterde medium en stijgt naar 33,4 procent (0,2 procent meer). Online beluistering wint iets aan populariteit en groeit naar 30,4 procent Kabel/iptv en dergelijke is licht gedaald naar 14,5 procent en DAB+-beluistering is gedaald naar 18,0 procent. Overige beluistering waaronder visual radio is stabiel met 3,6 procent. 

Het volledige Audify maandrapport juni 2024 is hier te vinden.

www.audify.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Nederlandse mediasector komt met gezamenlijke aanpak politieke reclames

18-09-2025 | 05:00:00
De grote Nederlandse uitgevers, tv- en radiozenders en buitenreclame-exploitanten verenigd in Audify, Magazine Media Associatie (MMA), NDP Nieuwsmedia, Outreach en Screenforce hebben onder de naam politiekereclame.nl een gezamenlijk platform gelanceerd

Audify Awards uitgereikt tijdens Dag van de Audio

05-09-2025 | 09:58:00
Deze prijzen belonen de beste audiocommercials, de meest impactvolle non-spot audioreclames en de audio-ambassadeur van het jaar.

NMO Luistercijfers augustus 2025: NPO Radio 2 13+ marktleider; Qmusic 20-49 en 25-67

03-09-2025 | 23:59:00
Marketing Report heeft de augustus 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Marketing Report heeft de augustus 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic in de doelgroepen 20-49 en 25-67 marktleider blijft, maar dat NPO Radio 2 ondanks dalende cijfers in de doelgroep 13+ weer marktleider is

Audify rapporteert 118,0 miljoen euro audioreclame in H1, 2025

28-08-2025 | 16:12:00
De branches Retail, Transport en Telecom & ICT voeren de top drie aan en zijn samen goed voor de helft van de radioreclamebestedingen

NMO Luistercijfers juli 2025: Qmusic blijft marktleider; op 13+ met NPO Radio 2

06-08-2025 | 18:34:00
Marketing Report heeft de juli 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic het marktleiderschap heeft behouden in alle doelgroepen. Bij de meeste radiostations is er sprake van stabilisatie met wat lichte schommelingen
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.