ACM krijgt concentratiemelding RTL Nederland/DPG Media: reageren binnen 7 dagen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft op 7 februari 2024 de officiële concentratiemelding binnengekregen van DPG Media die RTL Nederland van RTL Group wil overnemen. Belanghebbende partijen kunnen binnen 7 dagen, dus tot 16 februari 2024 reageren bij de ACM.

De ACM heeft officieel 4 weken eigen tijd om de melding te beoordelen. Omdat de ACM telkens bij vragen aan de betrokken partijen de klok stilzet, kan de beoordeling veel langer duren. Als de ACM van mening is dat er gevolgen zijn voor de concurrentie, dan dient na de eerste beoordeling een vergunningsaanvraag te worden ingediend.

De overname behelst de Nederlandse entiteit RTL Nederland Holding BV waaronder de Nederlandse BV’s en activitieten van RTL Nederland (inclusief Ad Alliance en Videoland) zijn ondergebracht alsmede RTL Nederland Media Services SA. Laatstgenoemde is volgens het jaarverslag een slapende entiteit RTL Group die opgezet was in het kader van de destijds door de ACM verboden overname van Talpa Network. De formele melding met informatie over de reactiemogelijkheid is in de Staatscourant te vinden.

www.dpgmedia.nl

www.rtlnederland.nl

www.rtl.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Van TV tot TikTok: hoe Nederland sport beleeft

04-11-2025 | 17:26:12
DPG Media voerde in juni 2025 samen met Panel Inzicht een onderzoek uit naar de sportbeleving van 500 Nederlanders tussen de 20 en 70 jaar.

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd

31-10-2025 | 08:00:00
In deze aflevering buigen René Zeedijk en Roger Verdurmen zich over de polarisatie binnen het politieke landschap en de rol van media hierin.

Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen

30-10-2025 | 10:29:00
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven

[Vacatures] DPG Media zoekt een Operationeel Projectmanager Magazines

30-10-2025 | 08:56:00
DPG Media is per direct op zoek naar Operationeel Projectmanager Magazines (7 maanden) - Amsterdam
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:00
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.