Kaliber ontwikkelt internationale positionering voor Bavaria en Rodenbach

Royal Swinkels Family Brewers (SFB) heeft Kaliber gevraagd de internationale positionering van Bavaria en Rodenbach aan te scherpen. Hiermee leggen zij de fundering voor verdere internationale groei van deze twee belangrijke merken uit het portfolio van de familiebrouwer.

Het Belgische biermerk Rodenbach – dat recent haar 200-jarige bestaan vierde – maakt zich klaar voor haar internationale doorbraak. Het bier valt in de smaak bij liefhebbers van zuurbier en jury’s van wereldwijde biercompetities. Dit komt door de bijzondere manier van rijpen die zorgt voor de unieke smaak.

Sytse Kooistra, Strategy Director bij Kaliber: “Rodenbach doet al 200 jaar waar ze ontzettend goed in zijn: zuurbier brouwen. Dit biertype is de afgelopen tijd enorm populair geworden onder beer geeks. Zo ontstaat een mooie kans voor het merk, die we graag helpen om te verzilveren.”

Kwaliteitsperceptie verhogen

Voor Bavaria moet de aangescherpte positionering de kwaliteitsperceptie verhogen en meer consistentie in communicatie brengen in alle markten waar het biermerk – buiten thuisland Nederland – actief is. Met oog voor de culturele verschillen en volwassenheidsstadia van het biermerk staan eigenheid en relevantie centraal.

De samenwerking tussen Royal Swinkels Family Brewers en het Utrechtse Kaliber begon klein, maar wierp al snel zijn vruchten af voor beide partijen. Erik Soeteman, Global Marketing Director bij SFB: "Het grootste compliment dat Kaliber kon krijgen tijdens de samenwerking was dat, na het zien van het werk op Rodenbach, het Bavaria Global team óók een vraagstuk bij ze neer wilde leggen."

Martin Stiemer, Business Director bij Kaliber: “We zijn heel erg blij met deze samenwerking die over alle grenzen heen gaat. Strategisch merkdenken is wat we bij Kaliber graag doen en dan is SFB wel een van de mooiste klanten om voor te mogen werken."

Op alle touchpoints van de biermerken wordt de positionering doorgevoerd. Van advertenties tot aan biervilten en van etiketten tot aan tap signs. Vanaf januari 2023 is het eerste werk zichtbaar.

www.kaliber.net

 www.swinkelsfamilybrewers.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

13-11-2025 | 10:42:00
Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart.

[Vacatures] INDIE zoekt een Account Manager / Account Director

13-11-2025 | 10:25:00
INDIE Amsterdam is per direct op zoek naar Account Manager / Account Director

Natwerk en Slachtofferhulp starten merkcampagne

13-11-2025 | 09:58:18
De titel verwijst naar het telefoonnummer 0900-0101 en benadrukt dat Slachtofferhulp er is voor meer mensen en situaties dan vaak wordt gedacht.

Campagne van Selmore en Just speelt in op jongerencultuur

13-11-2025 | 09:38:32
Selmore Creative Agency heeft voor Just zorgverzekering een nieuwe campagne ontwikkeld die zich richt op digital natives.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.