
Fremantle promoveert Georgette Schlick tot CEO Fremantle Northern Europe
Georgette Schlick is bij producent Fremantle gepromoveerd tot CEO Northern Europe Group. Daarmee is zij voortaan verantwoordelijk voor alle bedrijven van Fremantle in Nederland, België, Zweden, Finland, Denemarken, Noorwegen en Polen. Dit is het gevolg van een structuurwijziging bij Fremantle. Georgette Schlick was al CEO voor Fremantle in Nederland en België.
Manon van der Hoek die Chief Commercial & Legal Officer is voor Fremantle in Nederland en België, wordt ook verantwoordelijk voor de scripted labels van Fremantle in Nederland en België. Dit is een overkoepelende rol, de scripted labels blijven de huidige dagelijkse leidinggevenden houden. Manon van der hoek is ook voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Content Producenten (NCP).
Fremantle is onderdeel van RTL Group die de ambitie heeft dat de contentproducent in 2025 3 miljard euro aan omzet zal draaien via organische groei, diversificeren en aankoop van bedrijven. RTL Group heeft toegezegd flink te zullen investeren in Fremantle waarbij de focus is op drama, film, amusement, factual shows en documentaires.
In 2021 bedroeg de omzet van Fremantle 1,9 miljard euro uit meer dan 25 landen. In Nederland is Fremantle actief met labels Blue Circle, No Pictures Please, Fiction Valley en Tebbernekkel.
www.fremantle.nl
www.fremantle.com
www.rtl.com
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data
Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens
[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)
Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk
Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn
Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong