Fremantle promoveert Georgette Schlick tot CEO Fremantle Northern Europe

Georgette Schlick is bij producent Fremantle gepromoveerd tot CEO Northern Europe Group. Daarmee is zij voortaan verantwoordelijk voor alle bedrijven van Fremantle in Nederland, België, Zweden, Finland, Denemarken, Noorwegen en Polen. Dit is het gevolg van een structuurwijziging bij Fremantle. Georgette Schlick was al CEO voor Fremantle in Nederland en België.

Manon van der Hoek die Chief Commercial & Legal Officer is voor Fremantle in Nederland en België, wordt ook verantwoordelijk voor de scripted labels van Fremantle in Nederland en België.  Dit is een overkoepelende rol, de scripted labels blijven de huidige dagelijkse leidinggevenden houden. Manon van der hoek is ook voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Content Producenten (NCP).

Fremantle is onderdeel van RTL Group die de ambitie heeft dat de contentproducent in 2025 3 miljard euro aan omzet zal draaien via organische groei, diversificeren en aankoop van bedrijven. RTL Group heeft toegezegd flink te zullen investeren in Fremantle waarbij de focus is op drama, film, amusement, factual shows en documentaires.

In 2021 bedroeg de omzet van Fremantle 1,9 miljard euro uit meer dan 25 landen. In Nederland is Fremantle actief met labels Blue Circle, No Pictures Please, Fiction Valley en Tebbernekkel.

www.fremantle.nl
www.fremantle.com
www.rtl.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Salsa Shop kiest New Story als digitaal bureau

30-09-2025 | 18:18:00
Met plannen voor uitbreiding in Nederland en daarbuiten wil Salsa Shop zijn digitale fundament versterken

The Kitchen, Dentsu en PRSSKD werken samen aan Heinz-campagne

30-09-2025 | 17:42:00
Heinz mengt zich de komende weken in de campagnekoorts met het grote Friet vs. Patat debat 2025.

mønaerk produceert Organic-campagne voor Prominent

30-09-2025 | 16:14:37
Prominent zet rust en zitcomfort centraal tijdens de woonmaand en presenteert de Organic collectie.

Dawn ontwikkelt merkidentiteit voor Wehkamp

30-09-2025 | 11:42:44
Wehkamp heeft een nieuwe merkidentiteit geïntroduceerd: Altijd Wehkamp, sinds 1952.

Heineken zet rode ster op groene daken voor verbinding

30-09-2025 | 11:27:00
Daarmee wil Heineken het spanningsveld doorbreken waarin moderne steden wel zijn gebouwd voor verbinding
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.