3 miljoen euro investering AI-marketing startup Billy Grace

De investering komt na een groei van 700 procent in 2024 en wordt gebruikt om nationaal en internationaal verder op te schalen

De Nederlandse AI-marketing startup Billy Grace maakt bekend een investering van drie miljoen euro te hebben opgehaald. Investeerders zijn Fortino Capital en een aantal angel investeerders. De investering komt na een groei van 700 procent in 2024 en wordt gebruikt om nationaal en internationaal verder op te schalen. Het bedrijf heeft inmiddels gebruikers in de VS, Duitsland, Engeland en Zweden en wordt door onder meer Otrium, Matt Sleeps, Stanley, Intratuin en DPG Media Group gebruikt.

Dankzij AI heeft marketeer meer tijd voor creativiteit en strategie

Mitch Voskuilen, oprichter en CEO van Billy Grace: “Veel marketeers en marketingbureaus worstelen met dezelfde uitdaging: er zijn steeds meer marketingkanalen en daardoor is er steeds meer data. Elk marketingkanaal heeft daarbij eigen rapportagetools, wat het niet overzichtelijker maakt. Bedrijven worstelen vaak ook met de attributie van campagnegelden: het is vaak gissen welke kanalen voor groei zorgen. AI lost deze problemen op en toont welke marketing-euro rendeert.”

Volgens een recent onderzoek zou 87 procent van de marketeers vrezen dat AI hun baan overneemt. Billy Grace voorziet een andere toekomst voor marketeers in het AI-tijdperk. “Marketing-teams die AI inzetten om digitale advertenties te automatiseren, houden meer tijd over voor werk waar mensen beter in zijn. Onze gebruikers melden dat ze vaker toekomen aan het bedenken van originele campagnes en het ontwikkelen van effectieve strategieën. AI maakt de mens niet overbodig, AI ontlast de mens juist.”

Groei van 700 procent in 2024

Sinds de lancering van de startup in de zomer van 2022 maakt het bedrijf een flinke groei door. In 2023 meldde Billy Grace nog een groei van 800 procent en in 2024 een groei van 700 procent. Inmiddels is de startup marktleider in Nederland en actief in de VS, Duitsland, Engeland en Zweden. Bedrijven als Intratuin, Holland Casino, Dekbed-Discounter, Otrium, DPG Media Group, Stanley, Matt Sleeps, Bouwmaat, Marie Stella Maris, The Sting, Cotton Club, Costes en Soldaat van Oranje maken gebruik van Billy Grace.

Mitch Voskuilen: “We willen deze stijgende lijn doorzetten. Het is onze ambitie om een groter deel van de Engelse, Amerikaanse en Duitse markt te veroveren. Het grote voordeel is dat we als SaaS-bedrijf makkelijker opschalen en de uitdagingen van marketeers universeel zijn. De internationale expansie en snelle groei vraagt overigens wel iets van onze operatie: we zoeken continu naar nieuwe collega’s.”

AI-pionier profiteert van AI-hype

Billy Grace profiteert bovendien van de toegenomen interesse in AI. Mitch Voskuilen: “We hebben jarenlang aan Billy Grace gebouwd, ons platform met een beperkt aantal partners getest en lanceerden ons bedrijf in 2022. Destijds was er nog niet zoveel aandacht voor de kansen van AI. Dankzij de populariteit van ChatGPT zijn veel bedrijven benieuwd geworden naar de mogelijkheden van AI. Billy Grace profiteert van de toegenomen nieuwsgierigheid naar AI.”

Wouter Goossens, Investment Director bij Fortino Capital: “De visie van Billy Grace is helder: AI helpt marketeers om meer tijd vrij te maken voor taken waarin mensen het verschil maken. Die visie resoneert zowel bij traditionele bedrijven, marketingbureaus als bij jonge startups. We zijn de mogelijkheden van AI overigens pas net aan het ontdekken. Over een paar jaar gebruikt elk marketingteam AI om zijn marketing ‘slimmer’ te maken. We kijken ernaar uit om samen met Billy Grace die toekomst mogelijk te maken.”

Over Billy Grace

Billy Grace is in 2021 opgericht door Robin Friend, Mitch Voskuilen en Tjadi Peeters. Het platform van Billy Grace laat bedrijven samenwerken met zelflerende algoritmes (AI). Via het platform kunnen marketeers de effectiviteit van online marketing binnen en over kanalen beter volgen, attribueren, analyseren, automatiseren en optimaliseren. Zo stelt de startup marketeers weer in staat meer tijd vrij te maken voor taken waarin mensen het verschil maken.

www.billygrace.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Michel van Velde: AI search is een slordige journalist

25-11-2025 | 13:32:00
AI-gestuurde zoekmachines veranderen het informatielandschap sneller dan veel organisaties beseffen.

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een Marketing Lead

24-11-2025 | 08:12:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar Marketing Lead - Hybride, Zwolle

Gezamenlijke nieuwsmediasector en NDP Nieuwsmedia sturen brandbrieven aan informateur Buma

20-11-2025 | 11:36:00
Zowel NDP Nieuwsmedia als 22 nieuwsmediaorganisaties gezamenlijk hebben brieven gestuurd aan informateur Sybrand Buma om hem op te roepen dat een volgende regering werk maakt van mediabeleid

Kantar schetst tien marketingtrends voor 2026

18-11-2025 | 17:52:00
Volgens het bureau bepalen technologie, inclusiviteit, experimenteren en een sterkere menselijke connectie de komende jaren de koers voor merken.

Joyce Lopulalan: Waar blijft mijn persoonlijke AI-agent?

18-11-2025 | 09:25:00
Als ik mijn inbox open lijken we het over niets anders meer te kunnen hebben dan de AI-agent en agentic workflows.

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Corendon: na afscheid Cor en Don, Fitzroy creatief bureau

25-11-2025 | 20:55:24
Corendon heeft na een pitch die in september 2025 was uitgeschreven, Fitzroy als creatief bureau verkozen

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.