YoungCapital Nederland start samenwerking met Fitzgerald

Communicatie- en pr-bureau Fitzgerald gaat aan de slag voor het internationale recruitmentbureau YoungCapital. De eerste pr-campagne Bridge the Gap is inmiddels gestart met een rondetafelgesprek over de kloof tussen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt.

YoungCapital, dat in 2000 door werkzoekende studenten is opgezet onder de naam StudentenWerk, zet zich in om jongeren en de young-minded aan het werk te helpen. Elk jaar produceert YoungCapital YOUNG magazine; een magazine voor werkgevers vol tips van experts, ervaringen van bedrijven, verhalen en inzichten van jongeren en uitgebreid onderzoek. Dit jaar is het thema: Bridge the Gap.

Met een aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt vechten organisaties om jong talent. Globale (klimaat)ontwikkelingen en de bijkomende onzekerheden hebben impact op de baankeuze van jongeren. Dit blijkt uit representatief onderzoek van YoungCapital door Mediatest uitgevoerd onder 750 representatieve jongeren (van 15 tot en met 30 jaar) tussen 21 april en 2 mei 2023 dat gepubliceerd is in de nieuwe editie van de YOUNG The Recruitment Guide.

Duurzaamheid belangrijk

Salaris blijft een belangrijke factor, maar ze denken ook aan hun toekomst. 7 op de 10 jongeren vindt het belangrijk dat hun (toekomstige) werkgever een ESG-beleid heeft. Voor 4 op de 10 geeft dit zelfs de doorslag, zij vertrekken als hun werkgever niets aan duurzaamheid doet.

Dorien Kuiken, Managing Director bij Fitzgerald: “Fitzgerald is op dit inzicht gebouwd. Maatschappelijke impact moet een integraal onderdeel zijn van de bedrijfsstrategie, voor minder komt de volgende generatie niet uit bed. En terecht, vind ik persoonlijk. Bij YoungCapital voel je dezelfde energie zodra je het pand binnenloopt, zij begrijpen de generatie die nu de arbeidsmarkt betreedt. Daarom hebben we ontzettend veel zin in deze samenwerking. Ons gezamenlijke doel is om de positionering van YoungCapital als dé jongerenspecialist nog sterker te maken.”

Mariska Visser, Managing Director YoungCapital Nederland: ‘’We kijken ernaar uit om samen met Fitzgerald een frisse blik op onze communicatie te werpen. In een tijd waarin de arbeidsmarkt voortdurend evolueert en duurzaamheid een centrale rol speelt in het keuzeproces van jonge talenten, geloven we dat we met Fitzgerald de juiste partner hebben gevonden om met onze missie een grotere positieve impact te maken.”

www.fitzgerald.amsterdam

www.thisisace.nl

www.youngcapital.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Dorien Kuiken Head of PR bij ACE

12-08-2025 | 11:08:26
Met bijna vijftien jaar ervaring in merkcommunicatie, PR en strategisch leiderschap gaat zij nu leidinggeven aan het herpositioneren van ACE | PR

ACE gaat verder als geïntegreerde groep met één naam: ACE

28-01-2025 | 11:25:00
De in Amsterdam gevestigde creatieve bureaugroep ACE heeft labels als Blauw Gras, Glasnost en HERC geschrapt en gaan verder als één naam: ACE. Born05 blijft wel als enige onder eigen naam opereren vanuit Utrecht

[Interview] Silke Grell: Festivals zijn voor fritz-kola dé plekken om de doelgroep te bereiken

06-08-2024 | 15:30:00
Fritz-kola probeert als van oorsprong Duits merk op te boksen tegen de andere bekende cola-merken. We spreken met Silke Grell, Marketing Director van fritz-kola over hoe het merk omgaat met zijn (internationale) marketing en pr en duurzaamheid.

Greener Power Solutions kiest Fitzgerald als PR- en communicatie bureau

03-07-2024 | 13:21:00
Naar aanleiding van een bureau pitch koos het energiebedrijf voor Fitzgerald om hen te ondersteunen bij hun PR- en communicatievraagstukken

La Place start campagne met kok en tv-presentator Nick Toet

06-06-2024 | 15:31:58
Nick Toet reist met de Good Truck, gevuld met verse kruiden en groenten, door Nederland om mensen te laten proeven van het La Place-menu.
 

 

 

 

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.