YoungCapital Nederland start samenwerking met Fitzgerald

Communicatie- en pr-bureau Fitzgerald gaat aan de slag voor het internationale recruitmentbureau YoungCapital. De eerste pr-campagne Bridge the Gap is inmiddels gestart met een rondetafelgesprek over de kloof tussen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt.

YoungCapital, dat in 2000 door werkzoekende studenten is opgezet onder de naam StudentenWerk, zet zich in om jongeren en de young-minded aan het werk te helpen. Elk jaar produceert YoungCapital YOUNG magazine; een magazine voor werkgevers vol tips van experts, ervaringen van bedrijven, verhalen en inzichten van jongeren en uitgebreid onderzoek. Dit jaar is het thema: Bridge the Gap.

Met een aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt vechten organisaties om jong talent. Globale (klimaat)ontwikkelingen en de bijkomende onzekerheden hebben impact op de baankeuze van jongeren. Dit blijkt uit representatief onderzoek van YoungCapital door Mediatest uitgevoerd onder 750 representatieve jongeren (van 15 tot en met 30 jaar) tussen 21 april en 2 mei 2023 dat gepubliceerd is in de nieuwe editie van de YOUNG The Recruitment Guide.

Duurzaamheid belangrijk

Salaris blijft een belangrijke factor, maar ze denken ook aan hun toekomst. 7 op de 10 jongeren vindt het belangrijk dat hun (toekomstige) werkgever een ESG-beleid heeft. Voor 4 op de 10 geeft dit zelfs de doorslag, zij vertrekken als hun werkgever niets aan duurzaamheid doet.

Dorien Kuiken, Managing Director bij Fitzgerald: “Fitzgerald is op dit inzicht gebouwd. Maatschappelijke impact moet een integraal onderdeel zijn van de bedrijfsstrategie, voor minder komt de volgende generatie niet uit bed. En terecht, vind ik persoonlijk. Bij YoungCapital voel je dezelfde energie zodra je het pand binnenloopt, zij begrijpen de generatie die nu de arbeidsmarkt betreedt. Daarom hebben we ontzettend veel zin in deze samenwerking. Ons gezamenlijke doel is om de positionering van YoungCapital als dé jongerenspecialist nog sterker te maken.”

Mariska Visser, Managing Director YoungCapital Nederland: ‘’We kijken ernaar uit om samen met Fitzgerald een frisse blik op onze communicatie te werpen. In een tijd waarin de arbeidsmarkt voortdurend evolueert en duurzaamheid een centrale rol speelt in het keuzeproces van jonge talenten, geloven we dat we met Fitzgerald de juiste partner hebben gevonden om met onze missie een grotere positieve impact te maken.”

www.fitzgerald.amsterdam

www.thisisace.nl

www.youngcapital.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

ESN kiest ACE PR voor lancering in Nederland

25-09-2025 | 15:55:47
De samenwerking richt zich op het vergroten van de naamsbekendheid en het claimen van een duidelijke positie in de concurrerende sportvoedingsmarkt.

Dorien Kuiken Head of PR bij ACE

12-08-2025 | 11:08:26
Met bijna vijftien jaar ervaring in merkcommunicatie, PR en strategisch leiderschap gaat zij nu leidinggeven aan het herpositioneren van ACE | PR

ACE gaat verder als geïntegreerde groep met één naam: ACE

28-01-2025 | 11:25:00
De in Amsterdam gevestigde creatieve bureaugroep ACE heeft labels als Blauw Gras, Glasnost en HERC geschrapt en gaan verder als één naam: ACE. Born05 blijft wel als enige onder eigen naam opereren vanuit Utrecht

[Interview] Silke Grell: Festivals zijn voor fritz-kola dé plekken om de doelgroep te bereiken

06-08-2024 | 15:30:00
Fritz-kola probeert als van oorsprong Duits merk op te boksen tegen de andere bekende cola-merken. We spreken met Silke Grell, Marketing Director van fritz-kola over hoe het merk omgaat met zijn (internationale) marketing en pr en duurzaamheid.

Greener Power Solutions kiest Fitzgerald als PR- en communicatie bureau

03-07-2024 | 13:21:00
Naar aanleiding van een bureau pitch koos het energiebedrijf voor Fitzgerald om hen te ondersteunen bij hun PR- en communicatievraagstukken
 

 

 

 

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.