
XITE komt met vernieuwde merkidentiteit
Het muziekvideoplatform XITE heeft zijn merkidentiteit vernieuwd. Deze is in samenwerking met bureau Wunder en brand design agency G2K ontwikkeld.
XITE is als muziekvideoplatform actief met lineaire tv-kanalen, interactieve tv-apps en on demand streaming diensten.
See Your Music
Met een scherp oog voor onze bestaande merkidentiteit heeft XITE, samen met Wunder en G2K, haar strategie verfijnd en versterkt. De positionering van het bedrijf draait om één essentieel element: de persoonlijke connectie tussen kijkers, artiesten en het on-demand muziekvideoplatform. Dit principe wordt krachtig belichaamd in de nieuwe merkbelofte, See Your Music.
Met See Your Music als leidraad is een dynamisch design ontwikkeld dat personalisatie ademt en tegelijkertijd herkenbaar en praktisch blijft voor alle media en devices. De kleuren zijn aangepast naar een flexibel systeem dat zich gemakkelijk laat aanpassen op basis van genre, sfeer of doelgroep.
Daarnaast is er gekozen voor een uitgesproken en herkenbare letter, die de typografie en het bestaande, maar aangescherpte, logo op elkaar afstemt. De vormtaal is ontworpen vanuit een flexibel grid dat vertrekt vanuit de 16:9 TV-beeldverhouding. Een grid dat alle ruimte biedt aan beweging om zo een volledige dynamische merkervaring te creëren.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
XITE en Fullscreen bundelen krachten voor Nederlands Film Festival 2024
XITE en Samsung TV Plus lanceren Koningsdagcampagne
Sander Stijnen Head of Marketing bij XITE
[Interview] Cees Honig (Xite): Connected tv staat in Europa nog in de kinderschoenen
XITE breidt uit in Nederland met interactieve tv app
Gepubliceerd door: David de Jong