Wolfstreet en Vinted lanceren Too Many-campagne
Creatief bureau Wolfstreet ontwikkelt Europese marketingcampagne voor online marktplaats Vinted over de impact van overmatige consumptie van kleding.
De films en fotografie tonen beelden van mensen ondergedompeld in zeeën van kleding, waarmee kijkers geconfronteerd worden met de realiteit van overmatige kledingconsumptie. Door consumenten aan te sporen hun relatie met kleding te heroverwegen, stimuleert de campagne een verschuiving naar meer bewuste en duurzame modekeuzes en ondersteunt ze de groeiende trend van het kopen en verkopen van tweedehands kleding.
De campagne werd geregisseerd door filmmaker Fabio de Frel, bekend van commercials voor KENZO, Loewe, Adidas en Pop Trading Company. De fotografie werd verzorgd door Nick van Tiem, die eerder campagnes voor Dior, Burberry, Adidas, Nike, en G-Star schoot.
Jurriaan Kamps: "We zien dat dit type samenwerking steeds dominanter wordt, nu het traditionele bureau-model verandert. Door gebruik te maken van de expertise aan beide kanten van de teams, kunnen we het proces verder stroomlijnen en de output sterker en effectiever maken. Vinted kan merk- en marktinzichten in realtime vertalen naar strategie en concept, en met ons wereldwijde productienetwerk en in-house post-productie studio kunnen we razendsnel een internationale productie optuigen en moeiteloos doorvertalen naar gelokaliseerde assets voor alle markten."
De campagne is vanaf deze week live op tv en via diverse online en sociale kanalen in verschillende Europese landen.
De campagne werd geregisseerd door filmmaker Fabio de Frel, bekend van commercials voor KENZO, Loewe, Adidas en Pop Trading Company. De fotografie werd verzorgd door Nick van Tiem, die eerder campagnes voor Dior, Burberry, Adidas, Nike, en G-Star schoot.
Overconsumptie kleding
Jurriaan Kamps, Managing Director van Wolfstreet: "De kledingproductie is tussen 2000 en 2021 verdubbeld, en de gemiddelde consument koopt 60 procent meer kleding in vergelijking met 15 jaar geleden. De toename in overconsumptie van kleding door fast-fashion is onnodig, vooral met een alternatief als Vinted binnen handbereik."
De creatie van de Too Many-campagne was een gezamenlijke inspanning van de teams van Vinted en Wolfstreet. De teams werkten co-creative zij aan zij tijdens de totstandkoming. Het in-house creatieve team van Vinted ontwikkelde het leading idea, terwijl de creatieven en producenten aan de kant van Wolfstreet verantwoordelijk waren voor de inhoudelijke en productionele doorvertaling.
De creatie van de Too Many-campagne was een gezamenlijke inspanning van de teams van Vinted en Wolfstreet. De teams werkten co-creative zij aan zij tijdens de totstandkoming. Het in-house creatieve team van Vinted ontwikkelde het leading idea, terwijl de creatieven en producenten aan de kant van Wolfstreet verantwoordelijk waren voor de inhoudelijke en productionele doorvertaling.
Jurriaan Kamps: "We zien dat dit type samenwerking steeds dominanter wordt, nu het traditionele bureau-model verandert. Door gebruik te maken van de expertise aan beide kanten van de teams, kunnen we het proces verder stroomlijnen en de output sterker en effectiever maken. Vinted kan merk- en marktinzichten in realtime vertalen naar strategie en concept, en met ons wereldwijde productienetwerk en in-house post-productie studio kunnen we razendsnel een internationale productie optuigen en moeiteloos doorvertalen naar gelokaliseerde assets voor alle markten."
De campagne is vanaf deze week live op tv en via diverse online en sociale kanalen in verschillende Europese landen.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.
Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.
Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog
Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.
Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.
Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog
Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen