
Wolfstreet en Vinted lanceren Too Many-campagne
Creatief bureau Wolfstreet ontwikkelt Europese marketingcampagne voor online marktplaats Vinted over de impact van overmatige consumptie van kleding.
De films en fotografie tonen beelden van mensen ondergedompeld in zeeën van kleding, waarmee kijkers geconfronteerd worden met de realiteit van overmatige kledingconsumptie. Door consumenten aan te sporen hun relatie met kleding te heroverwegen, stimuleert de campagne een verschuiving naar meer bewuste en duurzame modekeuzes en ondersteunt ze de groeiende trend van het kopen en verkopen van tweedehands kleding.
De campagne werd geregisseerd door filmmaker Fabio de Frel, bekend van commercials voor KENZO, Loewe, Adidas en Pop Trading Company. De fotografie werd verzorgd door Nick van Tiem, die eerder campagnes voor Dior, Burberry, Adidas, Nike, en G-Star schoot.
Jurriaan Kamps: "We zien dat dit type samenwerking steeds dominanter wordt, nu het traditionele bureau-model verandert. Door gebruik te maken van de expertise aan beide kanten van de teams, kunnen we het proces verder stroomlijnen en de output sterker en effectiever maken. Vinted kan merk- en marktinzichten in realtime vertalen naar strategie en concept, en met ons wereldwijde productienetwerk en in-house post-productie studio kunnen we razendsnel een internationale productie optuigen en moeiteloos doorvertalen naar gelokaliseerde assets voor alle markten."
De campagne is vanaf deze week live op tv en via diverse online en sociale kanalen in verschillende Europese landen.
De campagne werd geregisseerd door filmmaker Fabio de Frel, bekend van commercials voor KENZO, Loewe, Adidas en Pop Trading Company. De fotografie werd verzorgd door Nick van Tiem, die eerder campagnes voor Dior, Burberry, Adidas, Nike, en G-Star schoot.
Overconsumptie kleding
Jurriaan Kamps, Managing Director van Wolfstreet: "De kledingproductie is tussen 2000 en 2021 verdubbeld, en de gemiddelde consument koopt 60 procent meer kleding in vergelijking met 15 jaar geleden. De toename in overconsumptie van kleding door fast-fashion is onnodig, vooral met een alternatief als Vinted binnen handbereik."
De creatie van de Too Many-campagne was een gezamenlijke inspanning van de teams van Vinted en Wolfstreet. De teams werkten co-creative zij aan zij tijdens de totstandkoming. Het in-house creatieve team van Vinted ontwikkelde het leading idea, terwijl de creatieven en producenten aan de kant van Wolfstreet verantwoordelijk waren voor de inhoudelijke en productionele doorvertaling.
De creatie van de Too Many-campagne was een gezamenlijke inspanning van de teams van Vinted en Wolfstreet. De teams werkten co-creative zij aan zij tijdens de totstandkoming. Het in-house creatieve team van Vinted ontwikkelde het leading idea, terwijl de creatieven en producenten aan de kant van Wolfstreet verantwoordelijk waren voor de inhoudelijke en productionele doorvertaling.
Jurriaan Kamps: "We zien dat dit type samenwerking steeds dominanter wordt, nu het traditionele bureau-model verandert. Door gebruik te maken van de expertise aan beide kanten van de teams, kunnen we het proces verder stroomlijnen en de output sterker en effectiever maken. Vinted kan merk- en marktinzichten in realtime vertalen naar strategie en concept, en met ons wereldwijde productienetwerk en in-house post-productie studio kunnen we razendsnel een internationale productie optuigen en moeiteloos doorvertalen naar gelokaliseerde assets voor alle markten."
De campagne is vanaf deze week live op tv en via diverse online en sociale kanalen in verschillende Europese landen.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
SEA Water lanceert zomerse campagne met Flink
Het Amsterdamse watermerk SEA Water is sinds kort beschikbaar via flitsbezorger Flink
Fitzroy en Chuck Studios maken zomerfilm voor L’OR
Onder de titel Dive into summer introduceren ze de L’OR Coconut Iced met een modieuze, sensuele stijl.
De eerste easyJet-campagne van The Romans
Sophie Nicholson over hoe een níet-nationale luchtvaartmaatschappij toch opviel in Amsterdam
Campagne Kaliber voor Slachtofferhulp van start
Slachtofferhulp Nederland is gestart met een wervingscampagne. De organisatie wil met het initiatief meer vrijwilligers en betaalde krachten aantrekken
Maurice Kaan: Van regio naar impact met Abovo Maxlead
De twee vestigingen in Hoorn en Oegstgeest, die in de loop der jaren organisch zijn gegroeid, zijn organisatorisch meer samengevoegd.
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen