Wolfstreet en Ambassadors creëren campagne voor Independer

Wolfstreet heeft een campagne voor independer ontwikkeld, waarin het stemmetje in ons hoofd tot leven wordt gebracht. Dat stemmetje duikt op tijdens allerlei herkenbare situaties. Wolfstreet creëerde de tv-commercials van creatie tot productie, in samenwerking met Ambassadors voor het visualiseren van de stemmen.

Je stemmetje

We hebben het allemaal, een stemmetje in ons hoofd dat zegt wat we niet moeten vergeten. Dat ons herinnert aan belangrijke zaken, zoals je zorgverzekering aanpassen of een vast energiecontract afsluiten. Die stemmetjes weten maar al te goed wat we nog moeten doen om gemoedsrust te krijgen, we luisteren er alleen niet altijd direct naar.

Jasper Vierboom, creative director Wolfstreet: "We kwamen op het idee van Hoofdpersoontjes – stemmetjes in ons hoofd die vaak op onverwachte momenten oppoppen, visueel weergeven. We weten vaak wel wat goed voor ons is, al doen we het niet altijd. De interactie met dat stemmetje in ons hoofd is voor iedereen herkenbaar en is
een sterke merk asset in de campagne."

Merel van Someren, brand manager Independer: "In de voorgaande campagne belichten we de haarscherpe manier waarop wij vaste lasten contracten vergelijken en weten te vinden voor onze klanten. Met deze campagne willen we mensen wakker schudden en onderstrepen dat het een fluitje van een cent is om een beter contract te vinden. Even
independeren, daar word je altijd wijzer van."

Nick Groeneveld, Head of Animation Ambassadors: "It was all about bringing those little debates we all have in our heads to life with some cool CG. We got to play around and create characters that really show what's going on inside. It's not every day you get to make the invisible stuff in our heads visible for everyone to see. We're pretty proud of how it turned out – it’s like we got to show off the fun side of the inner chatter we all have."

De campagne

De campagne gaat van start met tv-commercials voor de producten Energiecontracten, Autoverzekeringen en Zorgverzekeringen. Daarnaast zijn er radiocommercials, print-advertenties en online video-uitingen gemaakt voor deze
producten. 

Credits:

Independer:
Brand Manager Independer: Merel van Someren | Marketeer: Ralf Hesen | Marketing Independer: Mars Samsom | Algemeen Directeur: Felix Tenniglo
Wolfstreet:
Creative Director: Jasper Vierboom | Creative: Will van der Merwe | Agency Producer: Bente van der Meer | Business Director: Sarah de Boer | Managing Director: Jurriaan Kamps | Producer: Maaike Raat | Photography producer: Tess Wijker | Production Manager: Pascal Johnson | Team Lead Post-Production: Damiaan Dracht | Senior Editor: Birgitt van Heertum | Assistant Editor: Thijs Rijken | Regie: Kay Lindhout | DP: Katja van den Broeke
Ambassadors:
Executive Creative Director - Justin Blyth | Head of Production - Michelle Kruger | Head of Animation - Nick Groeneveld | Producer - Sophie van Kooten | Lead designer - Mirjam Verhoog
Music/sound:
Amp.Amsterdam

www.ambassadors.com

www.wolfstreet.nl

www.independer.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Krasloten en Ambassadors realiseren AI-gedreven campagne

11-11-2025 | 11:28:55
Krasloten lanceert de campagne rondom de jaarlijkse Decemberkalender, die grotendeels is ontwikkeld met behulp van Artificial Intelligence.

Remia blikt terug op een eeuw merkgeschiedenis

21-05-2025 | 11:03:00
Ter ere van het honderdjarig bestaan heeft Remia samen met Group for Brands en Hazazah een commercial ontwikkeld

AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards

18-04-2025 | 12:41:00
Tijdens de 59e editie van de ADCN Awards zijn in Theater Amsterdam de meest opvallende campagnes en concepten uit het afgelopen jaar bekroond

Ronald McDonald Kinderfonds viert 40-jarig bestaan met film

13-03-2025 | 10:43:00
De film, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO in samenwerking met Ambassadors en Sony Music, vertelt op het verhaal van gezinnen met een ziek of zorgintensief kind.

Dyson lanceert EMEA-campagne in Turkije met Ambassadors

09-07-2024 | 12:12:00
De campagne is een samenwerking met het Turkse nationale dames volleybalteam waarin het design van Dyson’s Airwrap, Airstraight en Supersonic wordt getoond
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

13-11-2025 | 10:42:00
Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart.

[Vacatures] INDIE zoekt een Account Manager / Account Director

13-11-2025 | 10:25:00
INDIE Amsterdam is per direct op zoek naar Account Manager / Account Director

Natwerk wint pitch Slachtofferhulp en start merkcampagne

13-11-2025 | 09:58:00
Natwerk is in september 2025 na een pitch verkozen als creatief bureau van Slachtofferhulp Nederland. Natwerk is direct aan de slag gegaan met de merkpositionering en een campagne voor Slachtofferhulp Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.