Waarom de outdoor living-markt juist nu zo booming is

[Grow by DPG Media] De groei voor de meubelbranche zit duidelijk in het outdoor segment

Geen branche binnen de home-deco-markt zit zo in de lift als de outdoor living-markt. De toon voor deze trend werd vorig jaar al groots gezet op de Salone del Mobile in Milaan. Elk zichzelf respecterend designmerk presenteerde daar een serieuze outdoor-collectie, of het nu een bescheiden set meubels was of een volwaardige collectie in meerdere stijlen en kleurgamma’s. De high end Italiaanse merken laten er geen twijfel over bestaan: buiten wonen is ondertussen net zo relevant als binnen wonen. Sterker nog, de groei voor de meubelbranche zit duidelijk in het outdoor-segment. Daarom deelt Andrea Hollebeek, hoofdredacteur van vtwonen, vtwonen Landelijk en Stijlvol Wonen, de must know outdoor living-trends in dit artikel van Grow van DPG Media.

Vertaling van indoor naar outdoor

De populairste modellen banken, stoelen, loungers, tafels en sidetables hebben letterlijk een outdoor equivalent gekregen. De modellen zijn hetzelfde, maar de uitvoering is geheel afgestemd op de veeleisende weersinvloeden in de tuin of op het terras. Zo zijn de onderstellen roestvrij en gepoedercoat in de juiste kleurpaletten. Terwijl de bekleding en kussens allemaal behandeld zijn met vuilafstotende en waterwerende stoffen, die hun prachtige kleuren blijven behouden, zelfs in de brandende zon. Ook de trendkleuren en dessins lopen over van binnen naar buiten. En zo hoeft dus niemand meer concessies te doen bij het inrichten van tuin, (dak)terras of balkon: je trekt gewoon de stijl van binnen moeiteloos door naar buiten.

Trendmaterialen en -kleuren

Op de beurzen zien wij duidelijk een aantal trends bij de buitenmeubels. Meest opvallend en veel gezien: gevlochten touw en ander ingenieus knoopwerk voor de basis van veel meubels. De robuuste knopen, vlechten, patronen en naturelle kleuren refereren aan visnetten. Wat we dit jaar steeds meer zien, zijn de XL-buitenkleden, die steeds luxueuzer uitgevoerd worden. Door hun extra grote formaat worden hiermee als het ware de buitenruimtes als huiskamer aangekleed. En ook de XL-loungemeubels signaleren we veel in de collecties, zoals de mega daybeds. Qua trendkleuren zien we veel terra-tinten, ook weer een afgeleide van de binnentrend. Maar (aqua)blauw is de absolute trendkleur die in alle collecties en alle meubels terugkomt. Een dankbare kleur voor buiten, die prachtig blend met het groen van buiten en de vloeiende vormen van water. Tenslotte is er veel aandacht voor buitenverlichting, van designlampen tot draagbare led-sfeermakers.

Aandacht voor outdoor bij onze titels

Goed om te weten is dat we bij al onze home deco-titels besteden we uitgebreid aandacht aan outdoor living. Of het nu vtwonen, vtwonen Landelijk of Stijlvol Wonen is: binnen elke woonstijl laten we én de trends zien én de producten die erbij horen. Dat doen we in de printedities #02 en #03, in de specials van vtwonen, op onze website vtwonen.nl, in onze socials en natuurlijk ook in de nieuwe shop.vtwonen.nl. Wil je meer weten over de mogelijkheid om te adverteren met betrekking tot dit onderwerp? Vul dan het contactformulier in op deze pagina. Eén van de experts van DPG Media neemt graag contact met je op.

www.dpgmediagroup.com/grow 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 
Lees ook:

Branded content DPG heeft positieve invloed op imago Volvo

23-04-2025 | 08:33:00
Het people first gedachtegoed van Volvo vormt de kern van hun strategie om het leven van mensen te vergemakkelijken en verbeteren.

Rijksmuseum en Donald Duck trekken 60 procent ander publiek

10-04-2025 | 09:00:00
Door Donald Duck in te zetten, was het doel gezinnen met kinderen aan te trekken die anders misschien niet hadden overwogen om het museum te bezoeken

OSRAM straalt met branded content op AutoWeek

08-04-2025 | 10:49:00
OSRAM heeft zijn pijlen erop gericht om in Nederland bekendheid te verwerven met hun geavanceerde LED-verlichtingstechnologie.

Emotie en geld scoren het best bij autobezitters

03-04-2025 | 17:09:00
Berichten over auto's met emotionele of financiële invalshoek scoren het best op AutoWeek.nl.

Welke generatie zet de grootste stap naar duurzaamheid?

01-04-2025 | 09:33:00
In een tijd waarin klimaatproblemen voortdurend aandacht vragen, is het cruciaal om te begrijpen hoe de generaties tegen duurzaamheid aankijken.

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.