
VIA Nederland, DDMA en bvA presenteren de Marketinggids Responsible AI
VIA Nederland, DDMA en bvA, drie brancheverenigingen in de marketingsector, hebben de Marketinggids Responsible AI gepresenteerd. Deze gids, ontwikkeld als een leidraad, biedt marketeers richtlijnen en principes voor het verantwoord toepassen van kunstmatige intelligentie (AI) in marketingactiviteiten. De gids bevat acht principes, verdeeld over drie pijlers: wetgeving en richtlijnen, menselijke tussenkomst en organisatiecultuur, en ethische overwegingen.
Samenwerking voor een verantwoorde toekomst
Allisha Hosli, legal counsel bij DDMA: "Als vertegenwoordigers van de sector zien wij het als onze verantwoordelijkheid om vooruit te lopen op technologische en maatschappelijke ontwikkelingen. De gids biedt praktische richtlijnen om ethisch, juridisch en verantwoord gebruik van AI te waarborgen."
De organisaties benadrukken dat de gids een levend document is, dat meebeweegt met de ontwikkeling van AI-technologieën en wetgeving.
Download de marketinggids via de site van DDMA
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
The Family-oprichters en Edwin Veer lanceren AI for Detail
De contentstudio AI for Detail richt zich op het combineren van kunstmatige intelligentie met menselijke creativiteit.
[Vacatures] finally an agency zoekt een Junior Content Creative
finally an agency is per direct op zoek naar Junior Content Creative - 32-40 uur per week
[Vacatures] finally an agency zoekt een Strategy & Copy Creative
finally an agency is per direct op zoek naar Strategy & Copy Creative - Medior | 32-40 uur per week
AI Opener, Artific en AI Ready starten samenwerking
De samenwerking moet zorgen voor meer overzicht, veiligheid en efficiëntie bij het gebruik van AI binnen organisaties.
Michiel Frackers: Microsoft onttroont Apple
Afgelopen vrijdag daalde de koers van Apple vijf procent en werd het door Microsoft afgelost als 's werelds meest waardevolle bedrijf.
Gepubliceerd door: Daan Dekkers