
VIA en MAD MOJO lanceren Cannes Off The Grid
Inhoudelijk alternatief programma tijdens Cannes Lions zonder festivalpas
Tijdens het Cannes Lions Festival 2025 gaat Cannes Off The Grid van start. Dit nieuwe initiatief, ontwikkeld door MAD MOJO, Cannes-kenner Kyra Roest en branchevereniging VIA, biedt een inhoudelijk en verbindend programma buiten de officiële festivallocaties. De routes zijn toegankelijk zonder festivalpas en richten zich op professionals die op zoek zijn naar inspiratie en nieuwe connecties.
Het programma komt voort uit een succesvolle pilot in 2024 onder VIA-leden. De belangstelling en positieve reacties vormden aanleiding om Cannes Off The Grid dit jaar breder uit te rollen.
Routes buiten de gebaande paden
Kyra Roest: "Nu de Embassy of Dutch Creativity dit jaar geen doorgang vindt, ontstaat er ruimte voor alternatieven. Cannes Off The Grid geeft Nederlandse en internationale bezoekers een nieuw kader om de stad en het festival op eigen wijze te ervaren."
Yvonne Prins, founder van MAD MOJO: "De grootste inspiratie zit vaak niet alleen binnen de muren van het Palais. Maar je moet wel weten waar je moet zijn. Met deze routes wordt het gemakkelijker om buiten de gebaande paden te gaan."
Drie thematische routes in Cannes
Cannes Off The Grid bestaat uit drie inhoudelijke routes, elk met eigen thema’s, sessies en ontmoetingen. De routes starten op 17, 18 en 19 juni vanaf een centrale locatie in Cannes:
- The Future Route – gericht op innovatie, AI, technologie en nieuwe media
- The Culture Route – over diversiteit, inclusiviteit en merken met maatschappelijke impact
- The Explore Route – langs brandactivaties en beach houses van onder andere Meta, Pinterest, Amazon, Sport Beach, TikTok en Snapchat
Gratis deelname voor VIA-leden
Deelname aan Cannes Off The Grid staat open voor creatieven, strategen, bureaumedewerkers en opdrachtgevers, ongeacht ervaring. VIA-leden kunnen gratis deelnemen. Vanwege het beperkte aantal plaatsen is tijdige aanmelding noodzakelijk. Aanmelden kan via de website van VIA.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
10 redenen waarom je wél of juist niét naar Cannes moet gaan
DEPT organiseert Secret Garden tijdens Cannes Lions 2025
Nederland 7 en België 1 keer in shortlistjury Cannes Lions
Amsterdam Creative Capital of Europe? Misschien niet
Cannes Lions bekroont Sonita Alizadeh met LionHeart Award 2025
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen