
Screenforce: Veel sport op tv, ook zonder traditionele Sportzomer
Hoewel er deze zomer geen groot sportevenement zoals de Olympische Spelen of het EK voor mannen plaatsvond, was er toch veel sport te zien op televisie. Screenforce onderzocht hoe sport dit jaar werd bekeken en welke doelgroepen daarbij in beeld kwamen.
Voetbal speelde een belangrijke rol, met het EK voor vrouwen, het EK onder 21 en het EK onder 19. Vooral jonge doelgroepen wisten de weg te vinden naar de uitzendingen op Ziggo Sport en de NOS. Daarnaast trok de Tour de France opnieuw miljoenen kijkers, waarbij zowel oudere als jongere kijkers goed vertegenwoordigd waren. Ook de Tour de France Femmes bereikte miljoenen, al lag het bereik lager door het kleinere aantal uitzendingen.
Een opvallende nieuwkomer was Viaplay TV, dat in juni werd gelanceerd. Met vrije trainingen van de Formule 1, samenvattingen en talkshows wist de zender al snel zijn plek te vinden. Ook Viaplay TV+ werd toegevoegd, vooral populair bij abonnees die Formule 1 live willen volgen.
Het volledige artikel is te lezen op de website van Screenforce.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Metadata sleutel tot effectieve reclame op Connected TV
Reclameonderzoek zomer 2025: wat werkt wel en niet?
Sir John Hegarty: er is een kloof tussen datagedrevenheid en creativiteit
Ton Rozestraten (Ad Alliance/RTL Nederland): SAVOD maakt verlies op lineair goed
NDP & Screenforce willen uitstel richtlijn politieke reclame
Gepubliceerd door: Saskia van Weert