vanHaren groeit door in jubileumjaar met 287 miljoen omzet

Schoenenketen zet in op omnichannel en sportmerken

vanHaren heeft het boekjaar 2024 afgesloten met een bruto-omzet van 287,3 miljoen euro. In een uitdagende retailmarkt wist het bedrijf de verkoop stabiel te houden, met ongeveer 7,9 miljoen verkochte paar schoenen in winkels en online. De schoenenketen telt nu 137 winkels in Nederland en 55 in België.

Uitbreiding en modernisering in Nederland en België

Het bedrijf heeft in 2024 tien winkels verbouwd en zeven winkels geopend in onder andere Den Helder, Maastricht en Arnhem. Voor 2025 staan achttien nieuwe vestigingen op de planning, waarvan negen op voormalige Blokker-locaties, zoals in Amersfoort en Haarlem. Ook in België breidt vanHaren uit, met onder meer een nieuwe winkel in Kampenhout.

Bastiaan van Loon, CEO van vanHaren: “vanHaren staat voor continuïteit en betrouwbaarheid – al meer dan 95 jaar staan we klaar voor onze klanten. Onze sterke positionering is duidelijk: we bieden de beste prijs-kwaliteitverhouding met een breed assortiment schoenen voor het hele gezin. Dit blijft aantrekkelijk, juist in tijden waarin consumenten het moeilijker hebben. Met onze trendy collecties en topmerken als Nike, adidas, Skechers en Puma spelen we perfect in op de wensen van onze klanten en maken we indruk met onze scherpe prijzen. Deze koers werpt zijn vruchten af en helpt ons om de concurrentie voor te blijven.”

Focus op omnichannel en sportmerken

Naast winkeluitbreiding investeert vanHaren in een omnichannelplatform, dat samen met moederbedrijf DEICHMANN wordt ontwikkeld. Dit platform wordt uitgerold in Nederland en België.

Robert Vos, CFO van vanHaren: “De doorslaggevende factor voor ons is dat we een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding bieden met aantrekkelijke mode en sterke merken. We willen dat iedereen zich goede schoenen kan veroorloven - dat is al generaties lang de belofte van ons familiebedrijf. Ook zien we de aantrekkingskracht van onze grote selectie van gevestigde sportmerken. Merken zoals adidas, Nike, Puma en Fila maken een steeds groter deel uit van de omzet.”

https://and-media.group

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Doe de Vluchtelingenwijzer en krijg een gratis Ben & Jerry’s

22-10-2025 | 16:46:00
Ben & Jerry’s, Stichting Vluchteling en Stichting Gelukszoekers werken samen om in aanloop naar de verkiezingen aandacht te vragen voor vluchtelingen

AndAgencyAmsterdam

22-09-2025 | 12:36:00
In een tijd waarin het aantal influencercampagnes groeit, zie ik de rol van influencer management niet als het najagen van zoveel mogelijk samenwerkingen

Britt Hogenhuis: Creativiteit zorgt voor de menselijke connectie

18-09-2025 | 15:02:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Britt Hogenhuis

Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam

12-09-2025 | 11:01:00
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne.

AndAgencyAmsterdam aan de slag voor datingplatform Lexa

13-08-2025 | 10:10:00
Datingplatform Lexa heeft na een pitch AndAgencyAmsterdam aangesteld als strategisch PR- en influencer marketingpartner in Nederland.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stacey Rookhuizen voelt als campagneleverancier deel van het VVD-team

07-11-2025 | 21:52:39
Stacey Rookhuizen is oprichter/eigenaar van Bombilate Media. Matthijs van de Burgwal is hoofd strategie bij de VVD.  We spreken beiden over de verkiezingscampagne voor de VVD die Bombilate Media voor de vierde keer maakte

Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers

07-11-2025 | 15:20:00
Succes wordt niet langer bepaald door wie het meeste mediabudget heeft, maar door wie het meest consequent zijn merkverhaal weet te vertellen.

Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken

07-11-2025 | 11:12:15
De toekomst is niet voor de merken met de slimste technologie, maar voor de merken die drie tijdloze menselijke principes begrijpen

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.