Van Gogh Museum laat kinderen via Pokémon kennismaken met kunst

Door middel van verschillende activiteiten rond Pokémon, in het museum en online, kunnen kinderen op een nieuwe manier kennismaken met Vincent van Gogh zijn kunst.

Ter ere van de vijftigste verjaardag van het Van Gogh Museum, zijn Pokémon en het Van Gogh Museum een samenwerking aangegaan om nieuw publiek kennis te laten maken met het werk van Vincent van Gogh.

Relatie met Japan

Vincents werk en Pokémon hebben beide een bijzondere band met de Japanse kunst en cultuur. Japanse prenten waren van grote invloed op Vincents kunst en zijn kijk op de wereld. In een brief aan zijn broer Theo in september 1888 schreef hij over deze inspiratiebron: “En je kunt volgens mij de Japanse kunst niet bestuderen zonder veel vrolijker en gelukkiger te worden en het doet ons terugkeren naar de natuur, ondanks onze opvoeding en ons werk in een wereld vol conventies.”

Emilie Gordenker, algemeen directeur van het Van Gogh Museum: ‘Door deze samenwerking kan de volgende generatie op een verfrissende manier kennismaken met de kunst en het levensverhaal van Vincent van Gogh. Het Van Gogh Museum en The Pokémon Company International maken gebruik van hun jarenlange educatieve expertise om kinderen, hun begeleiders en hopelijk vele anderen in het Van Gogh Museum een bijzondere ervaring te bezorgen.’

www.vangoghmuseum.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Countdown to Cannes - Britt Oude Lenferink

14-06-2025 | 09:00:00
In the countdown to Cannes Lions, MarketingReport will be introducing you to the RA*W Summercourse 2025 delegation

Mastercard zet OVPay in de spotlight tijdens Money20/20

13-06-2025 | 12:13:00
Tijdens Money20/20 in Amsterdam hebben Mastercard en de betrokken bureaus FCB Amsterdam, O2H Creative Solutions en Dentsu een campagne gelanceerd

Dutch PR Awards 2025 - Bjorn Rosner over Nederlandse Loterij

13-06-2025 | 11:03:00
Bjorn Rosner is woordvoerder bij Nederlandse Loterij. Hij is genomineerd voor PR Talent van het Jaar 2025

Countdown to Cannes - Emily Oostveen, Crip

13-06-2025 | 09:00:00
In the countdown to Cannes Lions, MarketingReport will be introducing you to the RA*W Summercourse 2025 delegation

CNX 2025 dag 1: AI innovaties en cultureel programma

13-06-2025 | 08:51:00
In dit verslag deelt David de Jong, journalist van Marketing Report, zijn indrukken van de eerste dag van het congres.

 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.