UNLIKE ontwikkelt strategie voor Sociaal Werk werkt!

UNLIKE heeft voor Sociaal Werk werkt! een campagnestrategie ontwikkeld rondom de verkiezing Sociaal Werker van het Jaar. De campagne Achter de sociaal werker geeft structureel zichtbaarheid aan het vak en zet de inzet van sociaal werkers centraal.

Campagne toont impact van sociaal werk

De campagne richt zich op de ruim 60.000 sociaal werkers in Nederland. Hun werk voorkomt dat kleine problemen uitgroeien tot grote maatschappelijke uitdagingen zoals radicalisering, polarisatie en armoede. UNLIKE ontwikkelde onder meer een videoreeks waarin sociaal werkers achterop de fiets worden geportretteerd, met verhalen uit de praktijk.

De campagne bestaat verder uit vakinhoudelijke content, een oproep tot nominaties voor de verkiezing en een social toolkit waarmee genomineerden hun verhaal onder de aandacht kunnen brengen. Daarmee biedt de campagne zowel zichtbaarheid als waardering voor het werkveld.

Zichtbaarheid én podium voor sociaal werk

Ella Beijer, communicatieadviseur Sociaal Werk werkt!: "Wij staan achter sociaal werkers en dat willen we laten zien. Met deze campagne geven we het vak Sociaal Werk de zichtbaarheid die het verdient én trappen we de verkiezing Sociaal Werker van het Jaar 2025 af. Een groot compliment aan de drie sociaal werkers die – midden in hun belangrijke werk – tijd vrijmaakten om achterop de fiets te springen. Met passie en enthousiasme vertelden zij hun verhaal en lieten zo zien hoe waardevol sociaal werk is. We hebben met Unlike mooie content gemaakt, waarmee we hopelijk veel mensen gaan bereiken."

Persoonlijke vorm versterkt boodschap

Glenn Manuel Da Silva, Creative Director UNLIKE: "Sociaal Werk werkt! staat achter de sociaal werker. Dat vertrekpunt gaf ons meteen richting: we wilden een vorm die dichtbij voelt. Geen grote productie, maar gewoon achterop de fiets. Letterlijk en figuurlijk met de sociaal werker mee. Die vorm bleek precies goed: nuchter, toegankelijk en menselijk. En juist daardoor komen de verhalen binnen. Je ziet wat er echt speelt, hoeveel impact sociaal werk heeft, en hoe belangrijk deze mensen zijn. Soms heb je niet meer nodig dan een fiets en een goed gesprek."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

TBWA\NEBOKO wint Zilveren Lion

18-06-2025 | 15:38:00
TBWA\NEBOKO heeft met de campagne Maccie voor MacDonalds een Zilveren Lion gewonnen in de categorie Media en de subcategorie Use Of Mobile

Kaliber en KLM lanceren Always Aim Higher als werkgeversmerk

18-06-2025 | 14:25:31
Met deze strategie richt de luchtvaartmaatschappij zich op nieuwsgierige professionals die vooruit willen en bijdragen aan de toekomst van de luchtvaart.

KEMARI herijkt koers en positionering

18-06-2025 | 11:18:33
Na een periode van interne verandering presenteert het Enschedese bureau KEMARI zich met een aangescherpte positionering

Renault/Publicis genomineerd voor duurzaamheids Lion

18-06-2025 | 10:29:00
Publicis Nederland is met de Renault-campagne Utrecht Energized genomineerd op de shortlist voor de categorie Sustainability Development Goal in de subcategorie Sustainable Cities & Communities

Coen Ruseler: Strategie leeft, creatie zit in Natwerks DNA

18-06-2025 | 09:13:08
Onlangs kondigde Natwerk vier toetredende aandeelhouders aan die in het directieteam en managementteam hebben plaats genomen. We spreken deze aandeelhouders in een reeks interviews hierover. Deze keer spreken we met Coen Ruseler, Managing Director van Natwerk.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.