Unibet is Official Betting Partner van Eredivisie & ESPN

Unibet is met onmiddelijke ingang tot 1 juli 2025 de Official Betting Partner van de Eredivisie & ESPN. Unibet is al partner van een aantal individuele Eredivisieclubs, waaronder Ajax, AZ, FC Utrecht, Heracles Almelo en NEC.

Verbod

Per 1 juli 2025 gaat het door de politiek gewenste verbod in op (ongerichte) sportsponsoring voor online gokken. Op 1 juli 2023 werd het verbod op ongerichte reclame voor online gokken van kracht vanwege mogelijke schadelijke effecten bij het online gokken. Hierdoor mogen (ongerichte) reclamespots en uitingen voor online gokken niet meer worden vertoond op onder meer voor het algemene publiek beschikbare televisiezenders, radiostations, buitenreclame en online uitingen.

ESPN en Eredivisie stellen dat Unibet zich als partner de komende twee jaar verder onderscheidt en het Nederlandse voetbal ondersteunt. Op ESPN is de samenwerking onder andere terug te zien in een tweetal programma’s.

Uitblinkers

Onderdeel van de samenwerking is het wekelijkse programma Uitblinkers. Voorafgaand aan een Eredivisiewedstrijd praat presentatrice Maddy Janssen kjikers in 90 seconden bij over wetenswaardigheden van de te spelen wedstrijd.

De Voetbalkantine

Wouter Bouwman en Yordi Yamali ontvangen iedere vrijdag om 17:00 uur in De Voetbalkantine verschillende gasten waarmee onder meer de voetbalactualiteiten worden besproken.

Unibet is onderdeel van de online kansspelgroep Kindred Group. ESPN is  onderdeel van Eredivisie Media & Marketing dat voor 51 procent in handen is van the Walt Disney Company en waar Eredivisie cv 44 procent van in handen heeft.

www.espn.com

www.eredivisie.nl

www.unibet.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.