
Uncle Bill ontwikkelt campagne dynamische energietarieven
Creatief bureau Uncle Bill heeft een campagne ontwikkeld voor Frank Energie, die inspeelt op het besparen van energiekosten met behulp van dynamische tarieven. De campagne richt zich op de slimme huiseigenaar en wil laten zien hoe eenvoudig energie besparen kan zijn met behulp van de app van Frank Energie.
De campagne draagt de titel Moderne energie voor de slimme huiseigenaar en wil op humoristische wijze het verschil laten zien tussen een huiseigenaar die alles zelf probeert te regelen en een die het gemak van de app benut.
Campagne speelt in op herkenbare situaties
Hans van der Woude, CEO van Frank Energie: “Frank Energie heeft de afgelopen jaren een mooie groei doorgemaakt. Steeds meer mensen ontdekken de voordelen van dynamische energie. Hoog tijd om nóg meer huiseigenaren bekend te maken met Frank Energie en met hoe onze slimme app ervoor zorgt dat je gemakkelijk kunt besparen.”
Mart Vlutters, founder van Uncle Bill: “Met een vleugje humor maken we huiseigenaren duidelijk dat energie besparen met Frank Energie wel héél simpel wordt. Zó simpel dat het bijna vanzelfsprekend lijkt. Of het nou is door middel van het opladen van je elektrische auto of het gebruik van een thuisbatterij, de slimme app van Frank zorgt automatisch voor je besparingen. Wees daarom net zo slim als buurman Theo, want die laat het over aan Frank.”
De campagne bestaat uit drie commercials en een contentserie over slimme huiseigenaren. De uitrol vindt plaats via televisie, outdoor, online video, display en CRM-kanalen.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Amsterdam Creative Capital of Europe? Misschien niet
Bob Koigi: Vertrouwen in creativiteit staat onder druk
ACT.agency gaat socialstrategie Museumkaart ontwikkelen
Pim van Grieken en Dennis Schouten: Eén aanpak voor de Benelux
Cannes Lions bekroont Sonita Alizadeh met LionHeart Award 2025
Gepubliceerd door: Laura Heerlien