True Ideas ontwikkelt Met jouw bloed geef je zoveel meer-campagne Sanquin

Bloed geven gaat over zoveel meer dan bloed geven alléén. Neem het voorbeeld van de jonge moeder Eda, die in de schaduw van een onverbiddelijke ziekte vecht voor kostbare momenten met haar jonge zoontje Elias. Elke drie weken een bloedtransfusie geeft haar een levenslijn naar steeds weer een klein stukje toekomst.

Achter elke bloeddonatie schuilen verhalen van échte mensen die donorbloed nodig hebben. Verhalen over hoop. Over een tweede kans op het leven. Of over zicht houden op een toekomst. 

In de campagne van Sanquin, ontwikkeld door True Ideas, halen we deze verhalen uit de anonimiteit. De kern van de campagne, die als doelstelling heeft om vele nieuwe bloeddonors te werven, bestaat uit drie korte films.

Rob Hamerlinck, Creative bij True Ideas: "Met een goed uitgedachte lichttransitie van donker naar licht ondersteunen we de verhalen die zwaar beginnen en hoopvol eindigen. Met de minimalistische opzet willen we de mensen kwetsbaar - maar tegelijkertijd in hun kracht - portretteren."

Yvonne Mulder, brandmanager Sanquin: "Er speelt zoveel méér bij het geven van bloed dan alleen maar de bloeddonatie zelf. Sanquin weet dat als geen ander. Deze campagne, die we samen met True Ideas ontwikkelden, laat dat zien. Het gaat over het leven van échte mensen die donorbloed hard nodig hebben."

De campagne is te zien via online, radio en outdoor en wordt mede mogelijk gemaakt door productiepartij UHU en Zuiver media.

www.trueideas.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.