Trojan Monkeys en Heldergroen maken campagne voor Vivera

Heldergroen en Trojan Monkeys hebben een campagne ontwikkeld voor de Signature Burger van Vivera. Het plantaardige product staat centraal in een creatief concept dat speelt met de vraag wat nog echt is in een wereld vol kunstmatigheid.

De campagne haakt in op hedendaagse schoonheidsidealen en visuele perfectie. De Signature Burger wordt daarin gepositioneerd als een plantaardig alternatief dat niet hoeft onder te doen voor vlees, met een duidelijke boodschap: als het goed smaakt en beter is voor de planeet, maakt het dan uit of het echt is?

Campagne draait om smaak en beleving

Met beelden van kunstmatige schoonheden en uitvergrote perfectie laat de campagne zien dat ‘nep’ ook aantrekkelijk kan zijn. De burger is volledig plantaardig en wordt gepresenteerd als een smaakvol product zonder schuldgevoel.

Arthur Herpel, Managing Partner bij Heldergroen: "Om gedragsverandering te realiseren moeten we niet het probleem centraal stellen en groter maken, maar het positieve alternatief op een aanstekelijke manier presenteren. Volgens mij zijn we daar in deze campagne best aardig in geslaagd."

Verleiden in plaats van overtuigen

Het creatieve concept kiest nadrukkelijk voor humor en herkenning in plaats van een moraliserende toon.

Auke van Rossum, Creative Director bij Trojan Monkeys: "We wilden een campagne maken die net zo sappig en vol smaak is als de Signature Burger zelf. Geen belerend verhaal, gewoon iets dat smaakt naar meer — en dat mag best een beetje nep zijn!"

De campagne laat zien dat plantaardig eten geen concessie hoeft te zijn, maar een keuze voor smaak en beleving.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Cogonez aan de slag voor Biota Nutri

04-07-2025 | 12:31:47
Biota Nutri heeft communicatiebureau Cogonez geselecteerd als strategisch partner.

Ik rookte nog weleens een jointje

04-07-2025 | 08:55:23
In deze serie geven we een ‘taste of our excellence’ met 5 korte vragen. Deze keer: Tony Dočekal, een getalenteerde fotograaf

TEAM LEWIS zet Sarcasper in voor Stayokay-campagne

03-07-2025 | 14:33:00
Stayokay en bureau TEAM LEWIS starten een campagne die laat zien dat de hostelketen meer biedt dan de standaard verwachtingen.

Joe Public lanceert XXL Voordeelweken-campagne voor ALDI

03-07-2025 | 12:31:48
In de commercial staat een klant centraal die voor het eerst boodschappen doet bij ALDI en verrast is door het aanbod aan grote verpakkingen en voordeelacties.

ACE Social krijgt social media van Kruidvat onder beheer

03-07-2025 | 12:21:03
Naast de social media strategie werkt ACE Social ook samen met Kruidvat op het gebied van PR.
 

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.