Tosti Creative lanceert team Senior Creatives (70+)
Tosti Creative, bekend van campagnes als HEMA Thuistoilet en Hotel AZC, start een nieuw initiatief: Senior Creatives (70+). Het tijdelijke creatieve team bestaat volledig uit senioren van 70 jaar en ouder.
Volgens Stefan Bothoff van Tosti Creative begon het idee als een project tegen eenzaamheid onder ouderen, maar groeide het al snel uit tot een waardevolle samenwerking. "Het idee ontstond omdat we iets wilden doen tegen eenzaamheid onder ouderen, maar in de eerste gesprekken zagen we al snel dat een samenwerking met senioren ons als creatief bureau minstens net zoveel oplevert. Er gaat een wereld voor ons open qua inzicht, perspectief en energie die deze mensen brengen."
Grote belangstelling onder senioren
De oproep om mee te doen leverde binnen 24 uur meer dan 4.000 reacties op LinkedIn op. Inmiddels hebben zich 190 senioren daadwerkelijk aangemeld. Stefan Bothoff: "Het succes heeft ons verrast. Nu we zoveel creatieven hebben, zijn we op zoek naar extra campagnebriefings. De opdrachtgever krijgt het creatieve concept gratis. Dit initiatief gaat ons niet om geld verdienen."
Drie campagnes en open uitnodiging aan merken
Een selecte groep Senior Creatives werkt aan drie campagnebriefings. Het traject bestaat uit een briefing vooraf, een gezamenlijke werkdag op kantoor, verdere uitwerking door het bureau en een presentatie door de senioren zelf.
Merken en organisaties kunnen nog tot 19 december een briefing indienen via tosticreative.com/seniorcreatives.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid
Dentsu Lab en NTT brengen dans terug voor performer met ALS
[Vacatures] Snakeware zoekt een Front-end Developer
[Vacatures] Megawatt zoekt een Experience Manager
NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen