Toblerone en LePub zetten in op échte chocolademomenten

Toblerone heeft een wereldwijde campagne gelanceerd waarin het traditionele beeld van chocoladeconsumptie wordt losgelaten. In samenwerking met LePub laat het iconische Zwitserse merk zien hoe mensen écht van chocolade genieten: zonder gêne en zonder regels.

De campagne, getiteld Chocolate Like Nobody’s Watching, is een pleidooi voor ongeremde chocoladebeleving. In plaats van verfijnde eetrituelen laat Toblerone mensen zien die hun chocolade vol overgave eten – op straat, op kantoor of in de kapsalon. De hoofdrol is weggelegd voor échte, herkenbare momenten vol overgave en plezier.

Van etiquette naar instinct

De merkfilm is geregisseerd door de Deense regisseur Martin Werner. Modefotograaf Amy Lombard legde aanvullende beelden vast waarin personages op onconventionele plekken vol enthousiasme Toblerone eten. De campagne toont vervormde gezichten, volle monden en puntige wangen – allemaal in contrast met de gewoonte om netjes en ingetogen te eten.

Magali Mirault, Senior Global Brand Director bij Toblerone: “Chocolate Like Nobody’s Watching marks a significant step forward in shaping Toblerone’s identity. This isn't just a campaign; it's a manifesto for chocolate lovers everywhere. It's about permitting yourself to experience pure, unadulterated bliss, one triangle at a time.”

Campagne uitgerold in meerdere markten

De campagne is zichtbaar op televisie, TVOD, buitenreclame en sociale media. De grootste uitrol vindt plaats in Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en Australië. Toblerone benadrukt met deze campagne zijn eigenzinnige communicatieaanpak, een traditie die teruggaat tot de oprichting van het merk in 1908.

Mihnea Gheorghiu, Global Co-Chief Creative Officer bij LePub: “With 'Chocolate Like Nobody’s Watching,' we’re redefining what chocolate indulgence really means. It’s about embracing the messy-good moments that come with the true enjoyment of Toblerone.

www.le.pub

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Heineken zet rode ster op groene daken voor verbinding

30-09-2025 | 11:27:00
Daarmee wil Heineken het spanningsveld doorbreken waarin moderne steden wel zijn gebouwd voor verbinding

Boomerang zet mentale gezondheid centraal op Adnight

30-09-2025 | 08:42:00
Het programma onderzoekt thema’s als creativiteit onder druk, inclusiviteit in media en authentieke representatie in campagnes.

Publicis Groupe neemt digitaal bureau Chain Reaction over

25-09-2025 | 12:20:18
Daarmee breidt het zijn expertise uit op het gebied van performance marketing, content en experience design in de regio

Publicis: Meerderheid staat open voor inclusieve reclame

17-09-2025 | 09:45:59
Publicis Groupe NL presenteert de tweede editie van het Brands, Pride & Advertising-onderzoek.

Tanya Leedekerken start bij Boomerang

11-09-2025 | 09:10:44
Zij treedt toe tot het Executive Committee van Publicis Groupe Netherlands en rapporteert in haar rol aan Isabelle Dacz


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Zuivelhoeve kiest Creative Media Network als bureau

01-10-2025 | 11:24:00
Zuivelhoeve heeft na een bureaukeuze Creative Media Network (CMN) aangesteld voor de ontwikkeling en productie van marketingcampagnes.

Wehkamp kiest na pitch voor Dawn

01-10-2025 | 10:00:00
Wehkamp heeft na een landelijke pitch gekozen voor bureau Dawn. Het resultaat is een merkplatform met de pay-off Altijd Wehkamp. Sinds 1952.

Salsa Shop kiest New Story als digitaal bureau

30-09-2025 | 18:18:00
Met plannen voor uitbreiding in Nederland en daarbuiten wil Salsa Shop zijn digitale fundament versterken

The Kitchen, Dentsu en PRSSKD werken samen aan Heinz-campagne

30-09-2025 | 17:42:00
Heinz mengt zich de komende weken in de campagnekoorts met het grote Friet vs. Patat debat 2025.

mønaerk produceert Organic-campagne voor Prominent

30-09-2025 | 16:14:37
Prominent zet rust en zitcomfort centraal tijdens de woonmaand en presenteert de Organic collectie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.