Toblerone en LePub zetten in op échte chocolademomenten

Toblerone heeft een wereldwijde campagne gelanceerd waarin het traditionele beeld van chocoladeconsumptie wordt losgelaten. In samenwerking met LePub laat het iconische Zwitserse merk zien hoe mensen écht van chocolade genieten: zonder gêne en zonder regels.

De campagne, getiteld Chocolate Like Nobody’s Watching, is een pleidooi voor ongeremde chocoladebeleving. In plaats van verfijnde eetrituelen laat Toblerone mensen zien die hun chocolade vol overgave eten – op straat, op kantoor of in de kapsalon. De hoofdrol is weggelegd voor échte, herkenbare momenten vol overgave en plezier.

Van etiquette naar instinct

De merkfilm is geregisseerd door de Deense regisseur Martin Werner. Modefotograaf Amy Lombard legde aanvullende beelden vast waarin personages op onconventionele plekken vol enthousiasme Toblerone eten. De campagne toont vervormde gezichten, volle monden en puntige wangen – allemaal in contrast met de gewoonte om netjes en ingetogen te eten.

Magali Mirault, Senior Global Brand Director bij Toblerone: “Chocolate Like Nobody’s Watching marks a significant step forward in shaping Toblerone’s identity. This isn't just a campaign; it's a manifesto for chocolate lovers everywhere. It's about permitting yourself to experience pure, unadulterated bliss, one triangle at a time.”

Campagne uitgerold in meerdere markten

De campagne is zichtbaar op televisie, TVOD, buitenreclame en sociale media. De grootste uitrol vindt plaats in Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en Australië. Toblerone benadrukt met deze campagne zijn eigenzinnige communicatieaanpak, een traditie die teruggaat tot de oprichting van het merk in 1908.

Mihnea Gheorghiu, Global Co-Chief Creative Officer bij LePub: “With 'Chocolate Like Nobody’s Watching,' we’re redefining what chocolate indulgence really means. It’s about embracing the messy-good moments that come with the true enjoyment of Toblerone.

www.le.pub

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Mondelez investeert 40 miljoen in AI voor marketingefficiëntie

27-10-2025 | 14:03:00
Snacksproducent Mondelez investeert meer dan 40 miljoen dollar in een AI-tool die de kosten voor reclameproductie met 30 tot 50 procent moet verlagen.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

Deepti Velury CEO Global Production bij Publicis Groupe

06-10-2025 | 10:40:03
In deze rol gaat Velury leidinggeven aan de contentstudio’s, internationale productiehubs en AI-platforms van het bedrijf

Heineken zet rode ster op groene daken voor verbinding

30-09-2025 | 11:27:00
Daarmee wil Heineken het spanningsveld doorbreken waarin moderne steden wel zijn gebouwd voor verbinding

Boomerang zet mentale gezondheid centraal op Adnight

30-09-2025 | 08:42:00
Het programma onderzoekt thema’s als creativiteit onder druk, inclusiviteit in media en authentieke representatie in campagnes.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Havas Lemz activeert Nederland met opvallende uitvalactie

18-11-2025 | 17:37:00
Havas Lemz ontwikkelde de activatie Nederland valt uit als onderdeel van Denk vooruit, de bewustwordingscampagne van de NCTV.

Accenture Song maakt kerstcampagne voor Smyths Toys

18-11-2025 | 11:53:00
De campagne zet de speelse dynamiek tussen een jongen en zijn hond centraal om de merkbeleving rondom Kerstmis te versterken in meerdere Europese landen.

Selmore lanceert feestdagencampagne voor Bioscoopbon

18-11-2025 | 10:11:00
De campagne is eenvoudig opgebouwd: een herkenbare situatie en een filmische setting met een vleugje droge humor

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Customer Success bij Bauer Media Outdoor Nederland

18-11-2025 | 09:06:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Customer success bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Junior Projectmanager

18-11-2025 | 07:32:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Junior Projectmanager - Hoorn
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.