Tim van der Bilt en Ramona Ramdaras starten Revolution Ad

Tim van der Bilt en Ramona Ramdaras starten Revolution Ad,en willen met interactieve advertenties conversie en engagement verhogen. De traditionele digitale advertentiemarkt kampt met uitdagingen zoals 'ad blindness' en verminderde aandacht voor standaard banners. Revolution Ad speelt hierop in met interactieve en intuïtieve advertenties, ontworpen om de betrokkenheid van consumenten te vergroten en conversiekosten te verlagen.

Advertenties als interactieve winkelervaring

Revolution Ad wil digitale advertenties naar een format transformeren dat gebruikers activeert. In plaats van statische banners biedt het platform merken de mogelijkheid om content te presenteren zoals op een productconfigurator. Bijvoorbeeld: een autoadvertentie kan gebruikers laten inzoomen op het interieur, kleuren aanpassen en details verkennen alsof ze fysiek in de showroom staan.

Ramona Ramdaras: "Ad blindness is een groot probleem, terwijl de markt voor interactieve en impactvolle advertenties hard groeit. Er wordt meer ingekocht, maar het resultaat gaat omlaag. Revolution Ad speelt in op dit probleem en wil advertenties boeiend en interactief maken. Het is een revolutionair format omdat je volledig met je content kunt spelen. Dat maakt advertising leuker voor álle partijen: brand, publisher en user."

Groei van interactieve advertenties

Volgens The Business Research Company groeit de markt van interactieve advertenties naar een waarde van 50 miljard dollar in 2028. Revolution Ad wil hierop inspelen door tools te ontwikkelen die adverteerders helpen de aandacht van consumenten, die gemiddeld slechts 3 seconden duurt, vast te houden. De plannen omvatten onder meer geïntegreerde betaaloplossingen binnen advertenties, wat de klantreis nog korter en efficiënter maakt.

Achtergrond en visie

Revolution Ad is opgericht door Tim van der Bilt, Dentsu, One Maze-One (later Incubeta) en Ramona Ramdaras, Mobile Journey (later Candid Group). 

revolutionad.com

Whello vernieuwt merkidentiteit en focust op AI

03-09-2025 | 12:26:25
Het Amsterdamse online marketingbureau Whello heeft een merkidentiteit gelanceerd. De rebranding markeert het begin van een volgende groeifase

[Vacancy] Kinesso zoekt een Programmatic Consultant

03-09-2025 | 09:09:00
Kinesso is per direct op zoek naar Programmatic Consultant - Amsterdam

Lucas Nutbey: Digitale transformatie versnelt in EMEA

28-08-2025 | 12:50:00
Lucas Nutbey is senior strateeg bij DEPT, een van ’s werelds snelstgroeiende digitale bureaus. Daar helpt hij de digitale-first filosofie van DEPT

DEPT en Bol werken samen aan back to school-campagne

28-08-2025 | 09:02:00
Hiermee richt het bedrijf zich op gezinnen en studenten die na de zomer weer beginnen aan een nieuw school- en studiejaar.

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Analytics Engineer

26-08-2025 | 10:07:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Analytics Engineer - Campus Den Bosch


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacancy] Kinesso zoekt een Programmatic Consultant

03-09-2025 | 09:09:00
Kinesso is per direct op zoek naar Programmatic Consultant - Amsterdam

Natwerk en AM ontwikkelen campagne rond leefomgevingen

02-09-2025 | 15:39:00
Met de campagne wil AM laten zien hoe het bedrijf kijkt naar de mogelijkheden van gebiedsontwikkeling en hoe leefomgevingen met maatschappelijke waarde kunnen worden gecreëerd.

Persuade ontwikkelt campagne voor betaalbare diamant Zeeman

02-09-2025 | 14:38:00
De campagne moet laten zien dat diamanten niet altijd duur hoeven te zijn en maakt de vaak ondoorzichtige markt toegankelijker.

Hart Voor De Zaak ontwikkelt campagne voor ZZUPER

02-09-2025 | 12:11:00
Met de slogan Fiks je dikke noodbuffer worden vakmensen als timmermannen, metselaars en installateurs gewezen op de risico’s van langdurige uitval.

VCCP ontwikkelt eerste VK-tv-campagne voor Primark

02-09-2025 | 11:53:00
Onder de titel In Denim We Can is dit de eerste uiting van het merkplatform That’s So Primark in het VK
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.