
Tim van der Bilt en Ramona Ramdaras starten Revolution Ad
Tim van der Bilt en Ramona Ramdaras starten Revolution Ad,en willen met interactieve advertenties conversie en engagement verhogen. De traditionele digitale advertentiemarkt kampt met uitdagingen zoals 'ad blindness' en verminderde aandacht voor standaard banners. Revolution Ad speelt hierop in met interactieve en intuïtieve advertenties, ontworpen om de betrokkenheid van consumenten te vergroten en conversiekosten te verlagen.
Advertenties als interactieve winkelervaring
Revolution Ad wil digitale advertenties naar een format transformeren dat gebruikers activeert. In plaats van statische banners biedt het platform merken de mogelijkheid om content te presenteren zoals op een productconfigurator. Bijvoorbeeld: een autoadvertentie kan gebruikers laten inzoomen op het interieur, kleuren aanpassen en details verkennen alsof ze fysiek in de showroom staan.
Ramona Ramdaras: "Ad blindness is een groot probleem, terwijl de markt voor interactieve en impactvolle advertenties hard groeit. Er wordt meer ingekocht, maar het resultaat gaat omlaag. Revolution Ad speelt in op dit probleem en wil advertenties boeiend en interactief maken. Het is een revolutionair format omdat je volledig met je content kunt spelen. Dat maakt advertising leuker voor álle partijen: brand, publisher en user."
Groei van interactieve advertenties
Volgens The Business Research Company groeit de markt van interactieve advertenties naar een waarde van 50 miljard dollar in 2028. Revolution Ad wil hierop inspelen door tools te ontwikkelen die adverteerders helpen de aandacht van consumenten, die gemiddeld slechts 3 seconden duurt, vast te houden. De plannen omvatten onder meer geïntegreerde betaaloplossingen binnen advertenties, wat de klantreis nog korter en efficiënter maakt.
Achtergrond en visie
Revolution Ad is opgericht door Tim van der Bilt, Dentsu, One Maze-One (later Incubeta) en Ramona Ramdaras, Mobile Journey (later Candid Group).
Tim van Es: Wil jij bijdragen aan iets dat ertoe doet?
N11 Group richt agency Ennovate op voor digitale innovatie
Michael Straathof: 100procent maakt klantcontact slimmer
De hoogwaardige digitale toegankelijkheid van Level Level
[Vacatures] Kinesso zoekt een Senior Paid Social Consultant
Gepubliceerd door: Laura Heerlien