The Others maakt eindejaarscampagne Kinderfonds

The Others heeft voor het Ronald McDonald Kinderfonds een eindejaarscampagne ontwikkeld die de waarde van nabijheid voor gezinnen met een ziek kind invoelbaar maakt. De campagnefilm laat zien wat afstand betekent wanneer een kind in het ziekenhuis ligt en hoe de Ronald McDonald Huizen die afstand helpen overbruggen.

Centraal in de film staat het gezin Dwarka. De documentaireachtige aanpak toont de spanning van gemis en het gevoel van weer samen kunnen zijn. Met projecties op lakens, als verwijzing naar ziekenhuisbedden en de nachten in de Ronald McDonald Huizen, worden herinneringen en emoties tastbaar gemaakt.

Campagne vanuit meerdere perspectieven

Naast de lange versie zijn korte varianten gemaakt vanuit het perspectief van de moeder, de vader en het zusje. De campagne wordt aangevuld met posters, socialmedia-uitingen en advertenties, waarin het verhaal en de emotie leidend zijn. Alle middelen verwijzen naar de campagnepagina van het Ronald McDonald Kinderfonds, waar direct kan worden bijgedragen.

Tijdens de feestdagen staat samenzijn centraal. Voor gezinnen met een ziek kind is dat niet vanzelfsprekend, maar door de Ronald McDonald Huizen kunnen zij toch bij elkaar blijven. De campagne benadrukt het belang van deze plekken en roept op tot ondersteuning, zodat gezinnen elkaar ook in moeilijke momenten nabij kunnen zijn.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public wint pitch Almhof

26-11-2025 | 18:05:00
Joe Public Amsterdam heeft de pitch voor Almhof gewonnen. Daarmee neemt Müller Nederland (eigenaar van het merk Almhof) na meer dan 13 jaar afscheid van Talmon Kochheim die in 2017 samen met Pieter van Velsen Pret Amsterdam heeft opgezet

Sanne van Kuijk: BUUT maakt financiële opvoeding makkelijker

26-11-2025 | 10:43:56
Van Kuijk vertelt hoe het concept is ontstaan, hoe jongeren en ouders het gebruiken en waarom de timing voor een bank als BUUT relevanter is dan ooit.

AI-stem Harry Mulisch in campagne Passend Lezen

26-11-2025 | 09:10:38
De campagne moet duidelijk maken dat gesproken verhalen toegankelijk blijven voor mensen bij wie lezen door verminderd zicht moeilijker wordt.

Daan Vrijsen: Strategie wordt steeds belangrijker in media

26-11-2025 | 08:42:44
Hij vertelt hoe de rol van media verandert, waarom klanten vaker de behoefte hebben aan een strategische partner en hoe zijn team meebeweegt met de markt

[Vacatures] Influentials zoekt een Junior Campaign & Content Manager

26-11-2025 | 08:24:00
Influentials is per direct op zoek naar Junior Campaign & Content Manager (32/40 uur) Full-time - Rotterdam 
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.