
The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money
Onderzoeksplatform Follow The Money is gestart met een campagne van bureau The Family. De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.
Lukas van de Ven, Executive Creative Director van The Family: "Follow The Money is geen merk waar je zomaar een campagne voor bedenkt, het vraagt om inhoud en visie. En een beetje brutaliteit. Wij geloven dat 100.000 leden niet zomaar een doel is, maar een sterk symbolisch tegenwicht voor de macht in Nederland."
Campagne draait om steun voor onafhankelijke journalistiek
De eerste drie uitingen behandelen kernthema’s die aansluiten bij het journalistieke werk van Follow The Money: de bescherming van de rechtsstaat, de bewaking van Europa en de weerbaarheid tegen juridische druk op onafhankelijke journalistiek. In beeld en tekst staat de oproep tot lidmaatschap centraal, omdat betalende leden essentieel zijn om de macht te blijven controleren.
De eerste advertenties verschenen in de Volkskrant, Trouw en NRC. De campagne zal zich de komende tijd verder uitbreiden met nieuwe invalshoeken en vervolguitingen.
Credits:
Concept & campagne: The Family | Executive Creative Directors: Lukas van de Ven, Eduard van Bennekom | Account: Martine Röell | Strategie: Joris van Amerom, Zildjian Overweg | Client: Follow The Money | Media: The Committed Agency
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
The Family en Chiesi lanceren campagne Het geluid van COPD
Klantengroei bij The Family na fusie met Open Now
The Family lanceert buitenreclamecampagne voor Dappr
The Family ontwikkelt campagne Ik leerde je NIX
Liselotte Vink: The Family groeit in kracht en diversiteit
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen