The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

Onderzoeksplatform Follow The Money is gestart met een campagne van bureau The Family. De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Lukas van de Ven, Executive Creative Director van The Family: "Follow The Money is geen merk waar je zomaar een campagne voor bedenkt, het vraagt om inhoud en visie. En een beetje brutaliteit. Wij geloven dat 100.000 leden niet zomaar een doel is, maar een sterk symbolisch tegenwicht voor de macht in Nederland."

Campagne draait om steun voor onafhankelijke journalistiek

De eerste drie uitingen behandelen kernthema’s die aansluiten bij het journalistieke werk van Follow The Money: de bescherming van de rechtsstaat, de bewaking van Europa en de weerbaarheid tegen juridische druk op onafhankelijke journalistiek. In beeld en tekst staat de oproep tot lidmaatschap centraal, omdat betalende leden essentieel zijn om de macht te blijven controleren.

De eerste advertenties verschenen in de Volkskrant, Trouw en NRC. De campagne zal zich de komende tijd verder uitbreiden met nieuwe invalshoeken en vervolguitingen.

Credits:

Concept & campagne: The Family | Executive Creative Directors: Lukas van de Ven, Eduard van Bennekom | Account: Martine Röell | Strategie: Joris van Amerom, Zildjian Overweg | Client: Follow The Money | Media: The Committed Agency


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

The Family en Chiesi lanceren campagne Het geluid van COPD

22-09-2025 | 09:40:00
Met een publiekscampagne willen The Family en Chiesi duidelijk maken wat de impact is van de longziekte COPD.

Klantengroei bij The Family na fusie met Open Now

29-07-2025 | 09:21:00
Het bureau verwelkomt onder meer Meerdervoort, Passend Lezen, Nederlands Centrum Jeugdgezondheid en Follow the Money.

The Family lanceert buitenreclamecampagne voor Dappr

30-06-2025 | 12:13:00
De campagne speelt in op het maatschappelijke probleem dat kinderen steeds minder buiten spelen.

The Family ontwikkelt campagne Ik leerde je NIX

27-06-2025 | 09:48:00
De campagne, met de titel Ik leerde je NIX, richt zich op ouders en benadrukt hun rol in het voorkomen dat jongeren voor hun achttiende alcohol drinken.

Liselotte Vink: The Family groeit in kracht en diversiteit

20-06-2025 | 10:11:00
Hij vertelt over het succes van TBWA\NEBOKO, de betekenis van prijzen in Cannes en de impact van AI
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.