The Family ontwikkelt campagne Ik leerde je NIX

The Family heeft in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een nieuwe campagne ontwikkeld als vervolg op NIX18. De campagne, met de titel Ik leerde je NIX, richt zich op ouders en benadrukt hun rol in het voorkomen dat jongeren voor hun achttiende alcohol drinken.

De campagne laat zien dat het leren over NIX18 net zo vanzelfsprekend zou moeten zijn als andere opvoedmomenten, zoals leren fietsen of tandenpoetsen.

Ouders hebben invloed op alcoholgebruik

De boodschap is dat ouders juist een grote invloed hebben op het drinkgedrag van hun kinderen, ook als deze al wat ouder zijn.

Lotte Verstijnen, gedragswetenschapper bij The Family: "Veel ouders denken onterecht dat ze weinig invloed hebben op wat hun kind buitenshuis drinkt, vooral als hun kind al wat ouder is. Terwijl we in onderzoek juist zien dat minderjarige jongeren minder snel beginnen met drinken als ze weten dat hun ouders alcohol onder de 18 jaar niet oké vinden. Maar dan moeten ouders dit wel duidelijk laten merken."

Campagne benadrukt herkenbare opvoedmomenten

De campagne gebruikt herkenbare situaties om de boodschap kracht bij te zetten.

Lukas van de Ven, executive creative director bij The Family: "We willen daarom laten zien dat je kind leren over NIX18 er gewoon bij hoort. Het is net zo normaal als je kind leren eten, tandenpoetsen of fietsen. Deze leermomenten zijn heel herkenbaar voor ouders, en we hebben ze mooi in beeld kunnen brengen."

Ik leerde je NIX is te zien op tv en online en te horen op de radio.

www.thefamily.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

The Family en Chiesi lanceren campagne Het geluid van COPD

22-09-2025 | 09:40:00
Met een publiekscampagne willen The Family en Chiesi duidelijk maken wat de impact is van de longziekte COPD.

Klantengroei bij The Family na fusie met Open Now

29-07-2025 | 09:21:00
Het bureau verwelkomt onder meer Meerdervoort, Passend Lezen, Nederlands Centrum Jeugdgezondheid en Follow the Money.

The Family lanceert buitenreclamecampagne voor Dappr

30-06-2025 | 12:13:00
De campagne speelt in op het maatschappelijke probleem dat kinderen steeds minder buiten spelen.

Liselotte Vink: The Family groeit in kracht en diversiteit

20-06-2025 | 10:11:00
Hij vertelt over het succes van TBWA\NEBOKO, de betekenis van prijzen in Cannes en de impact van AI


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.