
team5pm en fonQ lanceren campagne rond woonstijl
Online woonwinkel fonQ lanceert een online campagne die Nederlanders aanzet hun eigen woonstijl te ontdekken. De campagne, ontwikkeld in samenwerking met bureau team5pm, bestaat uit YouTube-prerolls en een social strategie in samenwerking met creators. De lancering valt samen met de woonmaand oktober en loopt tot het einde van het jaar op YouTube, Instagram, Facebook, TikTok en Pinterest.
De campagne draait om stijlgevoel, van de eerste ingeving tot het moment dat iemand zijn interieur persoonlijk maakt. In korte commercials wordt het creatieve proces van inspiratie tot realisatie getoond. Op social media verschijnen uiteenlopende formats, ontwikkeld met onder anderen Juul Thielen en HappyVillageInterior. Zij delen stylingtips, Q&A’s en inspiratiecontent.
fonQ bouwt verder aan merkidentiteit
Sjoerd van Heiningen, marketingdirector bij fonQ: “Bij fonQ zetten we ons al jarenlang in om een bijzonder interieur bereikbaar te maken, met collecties van toonaangevende merken en ontwerpers. Deze campagne vormt het startpunt van een periode waarin we het merk verder willen uitbouwen en neerzetten als het woonmerk dat je huis karakter geeft. Dat doen we op de kanalen waar onze doelgroep zich oriënteert op een woonstijl.”
De campagne valt samen met de introductie van een vernieuwde merkidentiteit, huisstijl en pay-off Bijzonder. fonQ., ontwikkeld door The Others uit Amersfoort.
Co-creatie tussen fonQ en team5pm
De campagne is ontwikkeld in co-creatie tussen team5pm en het interne team van fonQ. De strategie is gebaseerd op een analyse van doelgroepen en kijkgedrag, wat heeft geleid tot de ontwikkeling van creatieve formats en een gericht distributieplan.
Sjoerd van Renselaar, lead campagnes bij team5pm: “In slechts een paar weken tijd hebben we de eerste prerolls en social formats geproduceerd, in nauwe samenwerking met het interne team van fonQ. fonQ is zelf verantwoordelijk voor een deel van de social formats en alle statische assets. Die aanpak zorgt ervoor dat we full funnel en always-on aanwezig kunnen zijn, ook op de langere termijn.”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
L’Oréal Benelux: influencermarketing gaat naar Samy Road/Team5PM
Team5pm blijft strategische YouTube-partner van NPO
GAMMA-Campagne Vink maar af confronteert met uitstelgedrag
Croma kiest voor team5pm als social bureau
Romy Ruitenbeek en Stepherd Pocornie testen banen in LOI-campagne van Team5pm
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers