TEAM LEWIS zet Sarcasper in voor Stayokay-campagne

Stayokay en bureau TEAM LEWIS starten een campagne die laat zien dat de hostelketen meer biedt dan de standaard verwachtingen. De campagne, opgezet in samenwerking met content creator Sarcasper, richt zich op het doorbreken van bekende misvattingen over hostels en legt de nadruk op het comfort en de veelzijdigheid van de locaties.

TEAM LEWIS ontwikkelt campagne voor Stayokay

Veel Nederlanders denken bij hostels aan gedeelde kamers en beperkte voorzieningen. Stayokay speelt met de campagne Het is hier geen hostel! in op deze vooroordelen en laat zien dat gasten ook kunnen kiezen voor privékamers, familiekamers en extra faciliteiten. Vincent van Nunen, Creative Director bij TEAM LEWIS: "We spelen met de bekende uitspraak ‘Het is hier geen hotel!’, vaak gebruikt door ouders richting kinderen, en geven er een grappige draai aan. Dit geeft ons de mogelijkheid om op een luchtige manier de vooroordelen over hostels en Stayokay weg te nemen; het is hier geen hostel, althans niet zomaar een. Stayokay biedt unieke overnachtingen vol karakter, gastvrijheid en comfort, met tweepersoonskamers én familiekamers."

Campagne richt zich op bredere doelgroep

Veel voorkomende misvattingen over hostels worden in de campagne benoemd en weerlegd. Zo zijn er niet alleen gedeelde kamers, maar ook privékamers en familiekamers met eigen badkamer en extra comfortabele bedden. Daarnaast is Stayokay niet uitsluitend gericht op jongeren en backpackers; stellen, gezinnen en solo-reizigers behoren eveneens tot de doelgroep. Verder kunnen gasten gebruikmaken van diverse faciliteiten zoals opgemaakte bedden, ontbijtbuffet, fietsverhuur en gezamenlijke ruimtes.

TEAM LEWIS zet Sarcasper in voor social mediacampagne

De campagne wordt verspreid via verschillende kanalen, met een hoofdrol voor content creator Sarcasper (Jasper). In video’s op Instagram en in een voxpop in Utrecht worden de bekende hostelclichés op humoristische wijze besproken en weerlegd. Via deze multichannel aanpak richt Stayokay zich op het vergroten van de bekendheid en het activeren van potentiële gasten.

Winactie stimuleert delen van ervaringen

De campagne wordt ondersteund door een winactie, waarbij volgers hun meest opvallende hostelervaringen kunnen delen. De winnende inzendingen worden geselecteerd door Sarcasper en ontvangen een verblijf bij Stayokay voor vier personen.

www.teamlewis.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.