
TEAM LEWIS zet Sarcasper in voor Stayokay-campagne
Stayokay en bureau TEAM LEWIS starten een campagne die laat zien dat de hostelketen meer biedt dan de standaard verwachtingen. De campagne, opgezet in samenwerking met content creator Sarcasper, richt zich op het doorbreken van bekende misvattingen over hostels en legt de nadruk op het comfort en de veelzijdigheid van de locaties.
TEAM LEWIS ontwikkelt campagne voor Stayokay
Veel Nederlanders denken bij hostels aan gedeelde kamers en beperkte voorzieningen. Stayokay speelt met de campagne Het is hier geen hostel! in op deze vooroordelen en laat zien dat gasten ook kunnen kiezen voor privékamers, familiekamers en extra faciliteiten. Vincent van Nunen, Creative Director bij TEAM LEWIS: "We spelen met de bekende uitspraak ‘Het is hier geen hotel!’, vaak gebruikt door ouders richting kinderen, en geven er een grappige draai aan. Dit geeft ons de mogelijkheid om op een luchtige manier de vooroordelen over hostels en Stayokay weg te nemen; het is hier geen hostel, althans niet zomaar een. Stayokay biedt unieke overnachtingen vol karakter, gastvrijheid en comfort, met tweepersoonskamers én familiekamers."
Campagne richt zich op bredere doelgroep
Veel voorkomende misvattingen over hostels worden in de campagne benoemd en weerlegd. Zo zijn er niet alleen gedeelde kamers, maar ook privékamers en familiekamers met eigen badkamer en extra comfortabele bedden. Daarnaast is Stayokay niet uitsluitend gericht op jongeren en backpackers; stellen, gezinnen en solo-reizigers behoren eveneens tot de doelgroep. Verder kunnen gasten gebruikmaken van diverse faciliteiten zoals opgemaakte bedden, ontbijtbuffet, fietsverhuur en gezamenlijke ruimtes.
TEAM LEWIS zet Sarcasper in voor social mediacampagne
De campagne wordt verspreid via verschillende kanalen, met een hoofdrol voor content creator Sarcasper (Jasper). In video’s op Instagram en in een voxpop in Utrecht worden de bekende hostelclichés op humoristische wijze besproken en weerlegd. Via deze multichannel aanpak richt Stayokay zich op het vergroten van de bekendheid en het activeren van potentiële gasten.
Winactie stimuleert delen van ervaringen
De campagne wordt ondersteund door een winactie, waarbij volgers hun meest opvallende hostelervaringen kunnen delen. De winnende inzendingen worden geselecteerd door Sarcasper en ontvangen een verblijf bij Stayokay voor vier personen.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Joe Public lanceert XXL Voordeelweken-campagne voor ALDI
MediaMarkt kiest Serviceplan voor campagnes Benelux
[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Creative
Bob Koigi: Grote merken versnellen hun AI-strategie
Crocodile Agency start campagne Viper Hard Iced Tea
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen