Teads publiceert trendrapport: Tech Themes 2025

Politieke onzekerheid, opkomende technologieën en veranderend consumentengedrag hebben ook het digitale medialandschap ingrijpend veranderd. Dit en meer blijkt uit het vandaag gepresenteerde trendrapport Tech Themes 2025. Het rapport, samengesteld door het mediaplatform Teads, is gebaseerd op analyses van tientallen onderzoeksrapporten, de Teads Global Tech Themes Survey en inzichten van mediaprofessionals wereldwijd.

Van trends naar actiegerichte strategieën

Naast een analyse van de belangrijkste marktontwikkelingen biedt het rapport ook een trend top 5 die laat zien hoe merken kunnen inspelen op de veranderingen in het digitale medialandschap. De onderzoekers benadrukken dat premium contentomgevingen van cruciaal belang zijn om vertrouwen op te bouwen en merkperceptie te versterken.

Daarnaast laten veranderende mediaconsumptiepatronen zien dat omnichannel videostrategieën een sleutelrol spelen. Door in te spelen op zowel lean-back momenten via connected TV als lean-in interacties op mobiele apparaten, kunnen merken een consistente en impactvolle storytelling neerzetten. Innovaties zoals AI en interactieve formats maken deze strategieën bovendien steeds effectiever, met nieuwe mogelijkheden voor engagement en meetbare resultaten.

Het trendrapport onderstreept de waarde van campagnes die aansluiten op culturele en maatschappelijke mijlpalen, zoals grote evenementen of trends. Dergelijke campagnes verhogen niet alleen de betrokkenheid, maar dragen ook bij aan een hogere ROI. Tegelijkertijd blijft privacyvriendelijke targeting, zoals contextueel adverteren, onmisbaar om consumenten te bereiken zonder vertrouwen te verliezen.

Trends vertalen naar impactvolle campagnes belangrijker dan ooit

Geert Hoogeveen, Managing Director Teads Nederland: "Met deze inzichten biedt Tech Themes 2025 adverteerders concrete handvatten om strategieën te ontwikkelen die aansluiten op de dynamiek van de markt. De onrust in de wereld en de markt maakt het belangrijker dan ooit om trends te vertalen naar concrete acties. Wat ik persoonlijk zo waardeer aan dit rapport, is dat het enorme hoeveelheden data en inzichten van onafhankelijke derden bundelt in een helder en overzichtelijk document. Dat deze data vervolgens zijn aangevuld met concrete adviezen en praktijkvoorbeelden, maakt het rapport onmisbaar voor iedere marketeer die campagnes toekomstbestendig wil maken."

Download het rapport

www.teads.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Teads-overname door Outbrain feit

04-02-2025 | 11:13:00
Technologisch platform Outbrain heeft Teads overgenomen voor 1 miljard dollar; 725 miljoen dollar is daarbij cash betaald. Altice heeft na de transactie 42 tot 47 procent van Outbrain in handen gekregen

Roy Vervenne (Teads) over connected tv en outstream adverteren

26-01-2025 | 09:00:00
Roy Vervenne is Head of Publishing bij Teads Nederland. We spreken hem over hoe Teads met connected tv meer impact wil maken, maar ook hoe 2024 verging en zijn ambities voor 2025

Tessa Johanneke van den Dool stapt over naar Teads


16-01-2025 | 10:07:00
Tessa Johanneke van den Dool start per 13 januari als Senior Sales Manager Teads. Voor Teads stopt Van den Dool met haar interim-carrière. 

Teads en VIDAA gaan samenwerken voor CTV Homescreen


04-12-2024 | 09:46:00
Het wereldwijde mediaplatform Teads kondigt een exclusieve samenwerking aan met VIDAA, het smart tv-platform achter merken als Hisense en Toshiba.

Teads: Adverteren tussen kwaliteitsjournalistiek blijkt effectiever dan op andere media

29-10-2024 | 15:53:00
Onderzoek toont aan dat advertenties binnen nieuwsomgevingen meer aandacht en betere merkresultaten opleveren, ondanks mogelijk negatieve associaties

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.