
TBWA\NEBOKO wint Zilveren Lion; LePub Brons met Heineken
TBWA\NEBOKO heeft met de campagne Maccie voor MacDonalds een Zilveren Lion gewonnen in de categorie Media en de subcategorie Use Of Mobile.
Inhakend op Tikkie, hebben TBWA\NEBOKO en MacDonalds een trakteerverzoek verzonnen. Geen transactie van een paar euro, maar een uitnodiging om samen de rekening te vereffenen met een Cheeseburger of McNuggets.
LePub en Heineken
LePub Amsterdam wint samen met LePub Milano opnieuw een Lion. Dit keer een bronzen Lion voor de campagne The Flipper van Heineken in de cagteogrie Social & Creator. LePub Amsterdam won dit Cannes Lions Festival eerder samen met LePub Milano prijzen.
Burger to King
Het Belgische bureau Happiness (onderdeel van FCB) heeft met de campagne Burger tot the King voor Burger King in de categorie Direct opnieuw Lions gewonnen, dit keer een zilveren in de subcategorie Gaming en brons in de categorie Social & Creator.
De campagne voor Burger King won al een Gouden Lion in de categorie Entertainment for Gaming met deze campagne.
Grand Prix
In de categorie Creative B2B won B2B: Act Like You Know van GoDaddy Airo door GoDaddy uit Tempe, Arizona uit de Verenigde Staten een Grand Prix.
De Grand Prix in de categorie Creative Data ging naar de campagne Efficient Way To Pay voor Consul Appliances die door het Braziliaanse DM9 is ontwikkeld.
De Grand Prix in de categorie Direct Lions ging naar AXA - Three Words van AXA en is ontwikkeld door Publicis Conseil uit Parijs. Deze campagne gaat over huiselijk geweld tegen vrouwen.
De Grand Prix in de categorie Media Lions ging naar Dove Real Beauty Redefined for the AI Era van Dove die door Mindshare New York is ontwikkeld.
De Grand Prix in de categorie Social & Creator Lions ging naar Vaseline Verified van Unilever die door Ogilvy in Singapore is gemaakt.
Mediabureau van het jaar
OMD Worldwide is uitgeroepen tot mediabureau van het jaar 2025. Mindshare werd tweede en PHD Worldwide werd derde.
Partners Marketing Report Cannes 2025
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bob Koigi: Importheffingen drukken op advertentiebeleid
Fiona Vanderbroeck: Merkbouw met creators is de toekomst
Bob Koigi: Grote merken versnellen hun AI-strategie
Cannes Lions: Voortaan strengere regels na manipulatie
Marketingwereld in rep en roer door Lions-kwestie rond GUT
Gepubliceerd door: David de Jong