TBWA\NEBOKO ontwikkelt zomercampagne voor Albert Heijn

Bram Krikke en Corry Konings zingen in remake Saturday Night

TBWA\NEBOKO heeft voor Albert Heijn de zomercampagne Lekker Weekend ontwikkeld. Centraal staat een remake van de jaren negentig-hit Saturday Night, gezongen door Corry Konings en Bram Krikke. De campagne combineert muziek, social content en retailaanbod en loopt de hele zomer door.

De campagne richt zich op het versterken van het weekendgevoel bij klanten van Albert Heijn. Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn: "Met deze campagne willen we het vrolijke weekendgevoel echt voelbaar maken. Dat zit in goed eten, nieuwe smaken én de muziek van Corry & Bram die je meteen in de sfeer brengt van Lekker Weekend. Of je nu een grillmaster bent of gewoon houdt van gemak, we zorgen dat iedereen makkelijk iets lekkers op tafel zet." De campagne is volgens Johan van der Zanden video- en socialmedia-first en doorvertaald naar andere middelen zoals tv.

Remake van Saturday Night met Corry Konings en Bram Krikke

In de campagnevideo brengen Corry Konings en Bram Krikke een Nederlandstalige versie van Saturday Night, waarin barbecue, borrel en het weekendgevoel centraal staan. De originele melodie blijft behouden, met aangepaste teksten die uitnodigen om mee te zingen. Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWA\NEBOKO: "De zomer vraagt niet alleen om een lekker assortiment, maar ook om sfeer en een echte zomerhit. Omdat Albert Heijn er is voor jong én oud, hebben we Corry Konings en Bram Krikke samengebracht voor een remake van Saturday Night die zowel herkenbaar als humoristisch is." 

Strategische inzet van content creators

TBWA\NEBOKO koos ervoor om verschillende content creators een rol te geven in de campagne. In de videoclip spelen onder andere Snackspert, Lot Mulder en Iris Rulkens mee. Daarnaast maken andere creators content geïnspireerd op het nummer. Zo verspreidt de campagne zich via social media en sluit deze aan bij de manier waarop mensen vandaag de dag content consumeren.

Darre van Dijk: "De inzet van creators zorgt ervoor dat de campagne niet alleen visueel, maar ook emotioneel relevant is. Door hen actief te betrekken in zowel het concept als de distributie, wordt het merkverhaal geloofwaardig doorverteld in hun eigen tone of voice."

Campagne zichtbaar in winkels, online en op tv

De muziekvideo met Corry Konings en Bram Krikke is te zien via tv, online en in de winkels van Albert Heijn. Klanten vinden recepten, tips en productcombinaties in de AH app, op ah.nl en in de Allerhande BBQ en Borrel Gids. De campagne loopt de hele zomer.

www.tbwa.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

McDonald's trekt AI-kerstcommercial terug

10-12-2025 | 19:54:00
McDonald's heeft de door TBWA\NEBOKO ontwikkelde kerstcommercial It’s the most terrible time of the year teruggetrokken

TBWA\NEBOKO maakt eerste (kerst)campagne voor Lindt LINDOR.

10-12-2025 | 07:45:00
TBWA\NEBOKO heeft afgelopen zomer een pitch van Lindt gewonnen en heeft de eerste (kerst)merkcampagne voor onder de noemer Pak uit met Lindt LINDOR ontwikkel

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven

Darre van Dijk meest invloedrijk in reclamebureauwereld

04-12-2025 | 14:58:00
Voor het vierde jaar achter elkaar staat Darre van Dijk van TBWA\Neboko op nummer 1. Hij voelt de hete adem van TBWA\Neboko CEO Rik Ledder in zijn nek


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.