
TBWA\NEBOKO ontwikkelt zomercampagne voor Albert Heijn
Bram Krikke en Corry Konings zingen in remake Saturday Night
TBWA\NEBOKO heeft voor Albert Heijn de zomercampagne Lekker Weekend ontwikkeld. Centraal staat een remake van de jaren negentig-hit Saturday Night, gezongen door Corry Konings en Bram Krikke. De campagne combineert muziek, social content en retailaanbod en loopt de hele zomer door.
De campagne richt zich op het versterken van het weekendgevoel bij klanten van Albert Heijn. Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn: "Met deze campagne willen we het vrolijke weekendgevoel echt voelbaar maken. Dat zit in goed eten, nieuwe smaken én de muziek van Corry & Bram die je meteen in de sfeer brengt van Lekker Weekend. Of je nu een grillmaster bent of gewoon houdt van gemak, we zorgen dat iedereen makkelijk iets lekkers op tafel zet." De campagne is volgens Johan van der Zanden video- en socialmedia-first en doorvertaald naar andere middelen zoals tv.
Remake van Saturday Night met Corry Konings en Bram Krikke
In de campagnevideo brengen Corry Konings en Bram Krikke een Nederlandstalige versie van Saturday Night, waarin barbecue, borrel en het weekendgevoel centraal staan. De originele melodie blijft behouden, met aangepaste teksten die uitnodigen om mee te zingen. Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWA\NEBOKO: "De zomer vraagt niet alleen om een lekker assortiment, maar ook om sfeer en een echte zomerhit. Omdat Albert Heijn er is voor jong én oud, hebben we Corry Konings en Bram Krikke samengebracht voor een remake van Saturday Night die zowel herkenbaar als humoristisch is."
Strategische inzet van content creators
TBWA\NEBOKO koos ervoor om verschillende content creators een rol te geven in de campagne. In de videoclip spelen onder andere Snackspert, Lot Mulder en Iris Rulkens mee. Daarnaast maken andere creators content geïnspireerd op het nummer. Zo verspreidt de campagne zich via social media en sluit deze aan bij de manier waarop mensen vandaag de dag content consumeren.
Darre van Dijk: "De inzet van creators zorgt ervoor dat de campagne niet alleen visueel, maar ook emotioneel relevant is. Door hen actief te betrekken in zowel het concept als de distributie, wordt het merkverhaal geloofwaardig doorverteld in hun eigen tone of voice."
Campagne zichtbaar in winkels, online en op tv
De muziekvideo met Corry Konings en Bram Krikke is te zien via tv, online en in de winkels van Albert Heijn. Klanten vinden recepten, tips en productcombinaties in de AH app, op ah.nl en in de Allerhande BBQ en Borrel Gids. De campagne loopt de hele zomer.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
TBWA, Roorda, Dentsu, Joe Public winnen Goud bij Esprix 2025
Deze commercials maken kans op Gouden Loeki
[Vacancy] TBWA/ has a position for Studio Manager (MAKE)
Creatieve versterking bij Joe Public
Dentsu Creative, Hotel L’Amour en TBWA\NEBOKO op shortlist SAN Bureau van het Jaar 2024
Gepubliceerd door: Saskia van Weert