TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten. De supermarktketen biedt in winkels en thuis verschillende manieren om dit moment samen te vieren.

Kinderen kunnen in alle winkels een knutselschoen ophalen, deze thuis versieren en vervolgens in de winkel neerzetten. Vanaf 2 december staat daar een verrassing van de Sint in klaar. Thuis draait het om de aangepaste schoenzethaard, die naast een liedjesrad ook een pakjeshendel heeft. Verder zijn er een scheurkalender-doeboek en een aftelkalender met chocolade en af en toe een extraatje.

Activaties in winkel en thuis

Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn: "Sinterklaas is voor veel gezinnen het warmste feest van het jaar. Met de Schoenzethaard, het schoentje zetten in onze winkels en een breed assortiment maken we die traditie nog leuker. Zo brengen we de magie van Sinterklaas dichtbij, in de winkel én thuis. Onze supermarktmanager Daan denkt dat zo iedereen wel Sinterklaas kan zijn, maar ...... dan komt de echte Sint op bezoek."

Het assortiment biedt dit jaar veel variatie. Er zijn 5 kruidnootsmaken, waaronder red velvet, pumpkin spice en extreem zure pepernoten. Delicata brengt gevulde en luxe gespoten chocoladeletters. Voor in de schoen is er een gevarieerd aanbod cadeautjes, zoals Pieten Hamstertjes in pluche en A-merk bordspellen. Vegan en glutenvrije producten zijn ruim beschikbaar, waaronder glutenvrij kruidnoten karamel-zeezout en Glutenvrije Bakmix voor kruidnoten & speculaas. Het Pietenhuis met chocoladehamsters in Zaans huisjes-stijl vormt een aanvulling op het schap.

Campagne en intocht op Texel

In de tv-commercial laat supermarktmanager Daan zien hoe Albert Heijn inspeelt op het Sinterklaasfeest. De Sint komt daarin onverwacht voorbij. Op social media verschijnen korte video's over herkenbare momenten rond het schoentje zetten. Dit jaar komt Sint aan op Texel. Kinderen op het eiland kunnen in Den Burg de Tas van Sinterklaas ophalen, handig om tijdens de intocht kruidnoten te verzamelen

www.tbwa.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

TBWA en Centraal Beheer lanceren ProefPensioen-campagne

10-11-2025 | 17:19:33
Met een prikkelende campagne vraagt Centraal Beheer aandacht voor een serieus onderwerp: miljoenen Nederlanders zijn nog niet klaar voor later.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Thijs de Boer verruilt TBWA\NEBOKO voor Persuade

03-11-2025 | 09:27:00
Thijs de Boer verhuist van TBWA, waar hij creatief directeur was, naar Persuade (Den Bosch/Amsterdam)

TBWA Australia aan de slag met merkstrategie ahm

21-10-2025 | 12:00:16
TBWA gaat geïntegreerde creatie, digitale en sociale communicatie leveren die voortbouwt op de challengerspositie van ahm in de verzekeringsmarkt.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.