TBWA\NEBOKO maakt campagne met digitale Sarah-pop

Fake out of home-campagne zet sport voor iedereen op agenda

Voor het vijftigjarig jubileum zet Fonds Gehandicaptensport een opvallende campagne in. In samenwerking met TBWA\NEBOKO lanceerde de organisatie een gigantische, digitale Sarah-pop met een prothese, als symbool voor toegankelijke sport.

De pop van dertig meter hoog figureert in een video die wordt gedeeld door paralympische sporters Kimberly Alkemade en Diede de Groot. Voor het Olympisch Stadion in Amsterdam lijkt het beeld te defleren, waarna een spandoek zichtbaar wordt met de boodschap: Het is pas feest als iedereen kan sporten.

Campagne markeert mijlpaal én oproep tot actie

Met de actie blikt Fonds Gehandicaptensport terug op vijftig jaar inzet. De sportdeelname onder mensen met een beperking is gestegen naar 34 procent en op 5 april wordt het duizendste sporthulpmiddel uitgereikt. Tegelijkertijd blijft de achterstand in sportdeelname ten opzichte van mensen zonder beperking aanzienlijk.

Digitale stunt met een boodschap

De campagne maakt gebruik van een fake out of home-aanpak. Daarbij worden digitale 3D-objecten realistisch in stadsbeelden geplaatst. De Sarah-pop is ontwikkeld door 3D-animatiestudio Colorbleed.

Nike Boor, directeur van Fonds Gehandicaptensport: "Onze 50e verjaardag is een moment van trots, maar ook van reflectie. We hebben veel bereikt, maar nog altijd ervaren te veel mensen met een beperking drempels om te sporten. Met deze campagne willen we Nederland laten zien dat we pas écht een feestje kunnen vieren als sport voor iedereen toegankelijk is."

Alex Herwig, artdirector bij TBWA\NEBOKO: "We wilden een stunt bedenken die voor aandacht en urgentie zorgt op social media. Door dit iconische beeld te nemen en er een betekenisvolle twist aan te geven, hopen we mensen met deze fake out of home-campagne aan het denken te zetten én op te roepen tot actie."

Oproep voor steun aan inclusieve sport

Fonds Gehandicaptensport roept sportliefhebbers, beleidsmakers en bedrijven op om bij te dragen aan een inclusieve sportwereld. Bewustwording, financiële steun en structurele samenwerking zijn volgens de organisatie cruciaal om sport voor iedereen mogelijk te maken.

www.tbwa.nl

www.fondsgehandicaptensport.nl/feest

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Wim Jan Zijlstra: Bij TBWA draait creativiteit altijd om groei

20-11-2025 | 10:46:00
In de studio van New Business Radio spraken Peter Wybenga en Bas Vlugt met Wim Jan Zijlstra, Head of Strategy bij TBWA\NEBOKO

Whitepaper TBWA onthult succesformule van merken

14-11-2025 | 13:54:00
Willem Maijvis en Philippine Eijsvoogel, strategen bij TBWA\NEBOKO, lanceren het whitepaper How to Build a Brand in the Modern Age.

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

TBWA en Centraal Beheer lanceren ProefPensioen-campagne

10-11-2025 | 17:19:33
Met een prikkelende campagne vraagt Centraal Beheer aandacht voor een serieus onderwerp: miljoenen Nederlanders zijn nog niet klaar voor later.

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Brand Manager

20-11-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Brand Manager - Maastricht

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Senior Creator Manager bij SPIL NEWS

20-11-2025 | 08:18:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Senior Creator Manager bij SPIL NEWS - Amsterdam

KVK en N=5 geven twijfels ondernemers hoofdrol

19-11-2025 | 14:27:08
KVK en N=5 lanceren de volgende fase van Houvast voor Ondernemers, waarin twijfels en vragen van ondernemers centraal staan.

[Vacatures] Ever Ready zoekt een Community Marketeer

19-11-2025 | 13:33:07
Ever Ready is per direct op zoek naar een Community Marketeer

DEPT ontwikkelt strategie achter cashloze Wero Thrift Club

19-11-2025 | 09:26:20
In Berlijn vond de eerste Wero Thrift Club plaats, een cashloze thriftmarkt waar alle transacties via Wero verliepen.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.