TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) lanceert samen met TBWA\NEBOKO de campagne Je gevoel is de beste waarschuwing tegen fraude. De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude. Gevoelens als schrik, spanning of opwinding blijken vaak het eerste teken dat er iets niet klopt.

Wanneer iemand namens een bank belt en aandringt om snel te handelen, kan dat een alarmsignaal zijn. Een echte bank vraagt nooit om geld over te maken naar een zogenaamd veilige rekening of om een betaalpas af te geven. Ook in online situaties, zoals een relatie die plots om geld vraagt, zijn emoties als angst of stress belangrijke waarschuwingen.

Muziek laat emoties hoorbaar worden

De campagne bestaat uit online video, radio, print, display, social media, een Snapchat-lens en PR. Het idee dat emoties helpen om fraude te herkennen, staat centraal in alle uitingen.

In aanloop naar Amsterdam Dance Event (ADE) werkte de NVB samen met dj en producer Cynthia Spiering aan de track Feel the Pressure. Het nummer met 140 BPM symboliseert de versnelde hartslag bij stress en paniek, en maakt voelbaar hoe het lichaam waarschuwt bij dreiging. De track is te beluisteren via SoundCloud, YouTube en tijdens ADE ook op Spotify.

Meerjarige campagne tegen fraude

De campagne is onderdeel van de meerjarige publieksaanpak Herken fraude. Voorkom fraude., waarmee de NVB mensen bewust wil maken van de emoties die spelen bij verschillende vormen van fraude.

Credits:

Opdrachtgever: Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) | Campagne: Je gevoel is de beste waarschuwing tegen fraude | Creatie: TBWA\NEBOKO | Confidential - Not for Public Consumption or DistributionPR: HAGENS PR | Muziek: Cynthia Spiering – Feel the Pressure | Media: PHD Media | Website: ACATO Digital Agency | Onderzoek: DVJ Insights

www.tbwa.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

McDonald's trekt AI-kerstcommercial terug

10-12-2025 | 19:54:00
McDonald's heeft de door TBWA\NEBOKO ontwikkelde kerstcommercial It’s the most terrible time of the year teruggetrokken

TBWA\NEBOKO maakt eerste (kerst)campagne voor Lindt LINDOR.

10-12-2025 | 07:45:00
TBWA\NEBOKO heeft afgelopen zomer een pitch van Lindt gewonnen en heeft de eerste (kerst)merkcampagne voor onder de noemer Pak uit met Lindt LINDOR ontwikkel

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven

Darre van Dijk meest invloedrijk in reclamebureauwereld

04-12-2025 | 14:58:00
Voor het vierde jaar achter elkaar staat Darre van Dijk van TBWA\Neboko op nummer 1. Hij voelt de hete adem van TBWA\Neboko CEO Rik Ledder in zijn nek
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.