TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) lanceert samen met TBWA\NEBOKO de campagne Je gevoel is de beste waarschuwing tegen fraude. De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude. Gevoelens als schrik, spanning of opwinding blijken vaak het eerste teken dat er iets niet klopt.

Wanneer iemand namens een bank belt en aandringt om snel te handelen, kan dat een alarmsignaal zijn. Een echte bank vraagt nooit om geld over te maken naar een zogenaamd veilige rekening of om een betaalpas af te geven. Ook in online situaties, zoals een relatie die plots om geld vraagt, zijn emoties als angst of stress belangrijke waarschuwingen.

Muziek laat emoties hoorbaar worden

De campagne bestaat uit online video, radio, print, display, social media, een Snapchat-lens en PR. Het idee dat emoties helpen om fraude te herkennen, staat centraal in alle uitingen.

In aanloop naar Amsterdam Dance Event (ADE) werkte de NVB samen met dj en producer Cynthia Spiering aan de track Feel the Pressure. Het nummer met 140 BPM symboliseert de versnelde hartslag bij stress en paniek, en maakt voelbaar hoe het lichaam waarschuwt bij dreiging. De track is te beluisteren via SoundCloud, YouTube en tijdens ADE ook op Spotify.

Meerjarige campagne tegen fraude

De campagne is onderdeel van de meerjarige publieksaanpak Herken fraude. Voorkom fraude., waarmee de NVB mensen bewust wil maken van de emoties die spelen bij verschillende vormen van fraude.

Credits:

Opdrachtgever: Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) | Campagne: Je gevoel is de beste waarschuwing tegen fraude | Creatie: TBWA\NEBOKO | Confidential - Not for Public Consumption or DistributionPR: HAGENS PR | Muziek: Cynthia Spiering – Feel the Pressure | Media: PHD Media | Website: ACATO Digital Agency | Onderzoek: DVJ Insights

www.tbwa.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Thijs de Boer verruilt TBWA\NEBOKO voor Persuade

03-11-2025 | 09:27:00
Thijs de Boer verhuist van TBWA, waar hij creatief directeur was, naar Persuade (Den Bosch/Amsterdam)

TBWA Australia aan de slag met merkstrategie ahm

21-10-2025 | 12:00:16
TBWA gaat geïntegreerde creatie, digitale en sociale communicatie leveren die voortbouwt op de challengerspositie van ahm in de verzekeringsmarkt.

Stichting ALS, Boldking, Albert Heijn en Michel Tiggelman winnen bij Audify Awards

03-10-2025 | 22:25:00
Stichting ALS, Boldking en Albert Heijn winnen bij Audify Awards; Michel Tiggelman (Randstad) is Audio-ambassadeur 2025

Dit zijn de genomineerden voor de Audify Awards 2025

30-09-2025 | 09:34:00
De jury keek naar de kracht van geluid, auditieve originaliteit en de manier waarop merk en boodschap elkaar versterken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.